środa, 25 czerwca 2014

"Zaczaruj mnie"- Karolina Frankowska

Autor: Karolina Frankowska
Tytuł: Zaczaruj mnie
Liczba stron: 330
Data wydania: 3 lipca 2014 r.
Forma: książka papierowa (wydruk tekstu)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Dziś chciałabym zaprosić Was, moi czytelnicy na przedpremierową recenzję książki "Zaczaruj mnie".
Na okładce ujrzymy tekst:
"Od czasów serialu Przyjaciele nie opowiedziano takiej historii o przyjaźni i miłości!
Literacki debiut Karoliny Frankowskiej, która stworzyła serialową prawniczkę Agatę Przybysz uwielbianą przez miliony widzów. Teraz opowie nową, wciągającą historię – poznajcie Zosię, Bartka i Kaśkę."
Spodziewałam się mocnego przejaskrawienia, bo to taki patetyczny ton, bardzo mocne zachwalanie,a spotkałam, się z tym, że im bardziej coś jest zachwalane tym mniej ciekawe.
Tymczasem muszę potwierdzić. Książka jest świetna. Gdyby nie przerwa na sen i inne obowiązki przeczytałabym ją w cztery- pięć godzin. A tak opowieść o Zosi, Kaśce i Bartku musiała trochę poczekać.
Zosia i jej przyjaciele wynajmują razem mieszkania i dzielą troski i radości. Trosk mają więcej, bo książka opisuje odczucia, które w dzisiejszych czasach odczuwa wielu młodych ludzi. Po studiach mają wiele planów na swoją karierę, ale życie pokazuje im jaka jest brutalna rzeczywistość czyli brak pracy. Oprócz braku zarobkowania brak im też miłości. Bartek jest lovelasem, który myśli jak by tu "zaliczyć kolejna pannę", a dziewczyny po prostu nie poznały "tego jedynego". Czy to się zmieni, gdy Zosia pozna przystojnego aktora Szymona, a Kaśka Daniela?
Naszych bohaterów poznajemy w momencie gdy nocą w parku postanawiają zakopać karteczki z wypisanymi marzeniami. To dla innych może być dziwne, ale oni stwierdzili, że nic ich to nie kosztuje, a może się udać.
Jak widać wyżej, w książce widzę same pozytywy. No prawie same bo mimo, że książka jest świetnie napisana, pełna humoru to przeraża ilość pecha, która spotyka Zośkę. Jeśli książka pisana jest w sposób mający przekonać czytelnika, że wszystko jest autentyczne i może się wydarzyć naprawdę to
chciałabym zauważyć, że raczej nie ma w życiu realnym takiej sosoby która ma tak wielki talent do wpadania w tarapaty jak Zosia.
Dla mnie "Seria z fasonem" to gwarancja dobrej lektury. Na pewno będę ją polecać. Dotychczas w tej serii ukazały się książki "Jajko z niespodzianką" Agnieszki Krakowiak Kondrackiej i "Zabłądziłam" Agnieszki Olejnik.

2 komentarze:

  1. Warto sięgnąć. Być może zrobię to w przyszłości ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji poznać osobiście tej serii, ale spotkałam się z masą pozytywnych opinii, zatem widzę, że warto nadrobić zaległości czytelnicze. :)

    OdpowiedzUsuń