niedziela, 24 maja 2015

"Na błędach! Poradnik- odradnik"- Paulina Młynarska

Autor: Paulina Młynarska
Tytuł: Na błędach! Poradnik- odradnik
Liczba stron: 272
Data wydania: 7 kwietnia 2015 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Niezwykle trudno jest recenzować biografie czy książki, które opowiadają o życiu realnej osoby. Mogę napisać o fikcyjnej bohaterce, że nie podoba mi się jej zachowanie, wyliczyć, co zrobiła źle. Ale jakie mamy prawo oceniać wybory autora książki, komentować, co zrobił źle.
Przede wszystkim- rozczarowała mnie ta książka. Spodziewałam się ciekawego poradnika. Nie spodobało mi się to, co przeczytałam. Dużym plusem jest lekkość pióra u autorki.
Paulina Młynarska, aktorka, dziennikarka, producentka radiowa i telewizyjna pisze o błędach, które popełniła w życiu. Wspomina o swoich czterech rozwodach, o wierze w miłość (zawsze jej się wydawało, że to ten jedyny)  Ja tylko zadam pytanie: po co trzecie i czwarte małżeństwo, gdy dwa poprzednie wiele nie przetrwały? Czy nie dało jej to do myślenia?
Przez moment myślałam, że jednak będzie dobrze. Pierwsze kilkanaście- kilkadziesiąt stron zainteresowało  mnie. Paulina Młynarska pisała o graniu w filmie Andrzeja Wajdy, o radzeniu sobie z piętnem molestowania.
Nie podobało mi się, jak pisze o dzieciach. To nie prawda, że każda matka ma dość swojego dziecka (a przed innymi udaje, że jest inaczej) i w gronie przyjaciółek otwarcie o tym mówi. Zmęczenie to normalna rzecz, warto o tym mówić ale przykro czytać, gdy ktoś, kto ma dzieci pisze, że ich nie lubi.
Ciekawa jest forma książki. Podzielona jest na dwie części: poradnik i odradnik. Jakoś nie dostrzegłam zbyt dużej różnicy między nimi. Znajdziemy w niej trochę zdjęć. Mój czytnik przed każdym zdjęciem zaznaczał, że jest to koniec rozdziału, mimo, że tak nie było.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz