poniedziałek, 29 września 2014

"Czekolada z chilli"- Joanna Jagiełło

Autor: Joanna Jagiełło
Tytuł: Czekolada z chilli
Liczba stron: 304
Data wydania: 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literatura

"Czekolada z chilli" to kolejna smakowita powieść Joanny Jagiełło. I ile kawy z kardamonem jeszcze nie próbowałam tak czekolada z chilli bardzo mi smakowała choć próbowałam jej raz w życiu. 
Jest to kolejna książka dla nastolatków wydana w serii "plus minus 16" i jednocześnie druga opowiadająca o życiu Linki, która chodzi do fotograficznej pierwszej klasy liceum. 
Ciężko czytać kolejne tomy: czytelnik patrzy przed pryzmat pierwszego, porównuje, może być zadowolony lub rozczarowany. Ja uważam, że i jedna i druga książka Joanny Jagiełło są tak samo dobre. Na pewno będę je polecać. 
Cóż jeszcze mogę napisać... nie brakuje wzruszeń. 
Nie podobała mi się jedna rzecz: opisywanie pracy Linki. Pokazane jest, że musi zarobić na szkołę, a mama i ojczym nie mogą jej pomóc. Która matka pozwala by nastolatka pracowała by się uczyć? Mówi się o kwocie pięciuset złotych. Ja wiem, że mam Haliny wiele przeżyła, ale to nie powód by ta nie wiedziała co robi córka. A często tak było- Linka potrafiła ukryć, że pracuje w nocy czy wyjechać jako tancerka. I ta łatwość w znalezieniu pracy. Tak łatwo w życiu nie ma. 
Dla przeciwwagi: bardzo podoba mi się twarda oprawa w takich książkach.
Książka uczy też wybaczania. Warto również zadać sobie pytanie: czy zapomnieć znaczy wybaczyć. Nasza bohaterka zostaje bardzo zraniona przez Adrian, jej chłopaka, który wyjechał do Anglii do szkoły. Popełnił tam błąd, jeden z takich, których się nie wybacza, które ranią do żywego. Czy Lince uda się wybaczyć? Czy zapomni o krzywdzie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz