środa, 10 września 2014

"Kuchnia polska. Domowe obiady"

Tytuł: Kuchnia polska. Domowe obiady
Liczba stron: 488
Data wydania: 2013 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Olesiejuk

Tę książkę naprawdę warto mieć w swojej biblioteczce (a właściwie kuchni). Ma bardzo dużo zalet i tylko jedną wadę, ale o tym później.
"Kuchnia polska" to zbiór przepisów na obiady z naszej rodzinnej kuchni. Już dziś wiem, że na pewno skorzystam z przepisów na zupy, czy obiady. Wiele osób przestaje przyrządzać typowo polskie potrawy twierdząc, że jest to rodzaj kuchni tłustej i niesmacznej. Próbują greckich, włoskich i innych specjałów z całego świata. U mnie w rodzinie jest konflikt interesów- ja lubię próbować nowości, a reszta rodziny? Cóż... oni kochają dawne, tradycyjne jedzenia, a na obiad musi być koniecznie zupa z zasmażką i ziemniaki z mięsem. Czasami trudno z nimi wytrzymać bo nie doceniają tego, że ktoś się stara i eksperymentuje bo chce poznać nowe smaki.
Książka podzielona jest na kilka rozdziałów: zupy, zapiekanki, potrawy z drobiu i inne. Na końcu znajdziemy też indeks potraw.
Jedną z największych zalet jest jej niska cena. Rzekłabym, że nawet bardzo niska. Zawsze książki kucharskie są drogie (bo pięknie wydane), a tymczasem tę możemy zakupić za... 19.90 zł. A teraz spójrzcie w górę na liczbę stron.  Jak już wcześniej wspomniałam, jest pięknie wydana, w twardej oprawie ( chyba nie wyobrażam sobie takiej książki w innej oprawie).
Jedyny minus- brak mi zdjęcia potrawy. Jest obrazek, ale często przedstawia np jakiś składnik typu pieczarki czy pomidory. A ja uważam, że najważniejszym jest wrażenie wzrokowe: najpierw się patrzy, a potem czyta.
Podoba mi się okładka. Użyto bardzo kontrastowych i rażących kolorów, a ja takie połączenia bardzo lubię.

1 komentarz:

  1. Szkoda, że nie ma zdjęć potraw - one właśnie w książkach kucharskich są taka wisienką na torcie.

    Uwielbiam oglądać takie książki i często z nich korzystam. Tak niska cena za tak ogromną książkę - koniecznie muszę się za nią obejrzeć - a kuchnia polska nie jest tłusta, jest smaczna :D

    OdpowiedzUsuń