środa, 3 września 2014

"Uśmiech Madeline"- Darien Gee

Autor: Darien Gee
Tytuł: Uśmiech Madeline
Liczba stron: 632
Data wydania: 14 sierpnia 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Już się zastanawiałam, czy czasem ze mną jest coś nie tak bo ostatnimi czasy niewiele się mi podobało. Ale trafiłam na książkę "Uśmiech Madeline" i  prostu przepadłam. Na pewno będę polecać innym tę książkę- jest cudna, idealna.
Zalet ma wiele. Zacznę od okładki. Prześliczna, piękne kwiaty, nasycone kolory, a na drugim planie list i pióro.
W książce nie ma jednego bohatera. Jest ich wielu. Dowiadujemy się, jak nieprzewidziane rzeczy może szykować życie.
Isabele opuszcza mąż, Ava zostaje samotną matką (jej partner umiera), Frances czeka na adopcję dziewczynki z Chin, Yvonne stara się poukładać życie, jest hydraulikiem, Madeline ma herbaciarnię, w której pracuje Connie (kobieta, która miała trudne dzieciństwo). To tylko niektórzy mieszkańcy wioski Avalon w stanie amerykańskim stanie Illonis. Ich historie poznajemy w tej książce. Wydawać by się mogło, że nic nie łączy naszych bohaterów, ale zdradzę, że to pozory. Specjalnie nie wspomniałam o jednej osobie, o Bettie. Na początku sprawia wrażenie osoby bardzo wścibskiej, a jej hobby niezbyt ciekawe. Jednak każdy, kto trafi na takie spotkanie początkowo niezbyt przekonany prędzej czy później przepada w świecie wspomnień, albumów i scrapbookingu czyli ozdabiania albumów rodzinnych różnymi metodami i z różnych materiałów. Mówi się, że scrapbooking jest bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych, chociaż nie tylko, dziś i w Polsce można trafić na fascynatów takiego sposobu spędzania czasu. Autorka stworzyła niesamowity klimat i po otworzeniu książki nie miałam ochoty przerywać czytania.
Naprawdę polecam!

2 komentarze:

  1. zgadzam się, że okładka przykuwa niesamowicie wzrok. Chętnie się za nią rozejrzę, skoro tak zachwalasz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka rzeczywiście jest śliczna. Już zapisałam się na tę książkę w bibliotece i czekam na swą kolej. Trochę to był zapis w ciemno, lecz widzę po Twej opinii, że warto :)

    OdpowiedzUsuń