piątek, 5 września 2014

"Przybij piątkę!"- Marta Fox

Autor: Marta Fox
Tytuł: Przybij piątkę!
Liczba stron: 80
Data wydania: 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Akapit Press

Przeglądając stronę wydawnictwa Akapit Press zaciekawił mnie ten tytuł więc postanowiłam go przeczytać. Mimo słusznego wieku, w którym czyta się własnym dzieciom czasami lubię przeczytać pouczające historyjki dla dzieci (książka trafi do dzieci mojej siostry gdy już będą na tyle duże by ją zrozumieć). Zresztą czasami warto wiedzieć co w trawie piszczy i można też komuś coś polecić.
Ta książka nie chwyciła mojego serca, jednak myślę, że dzieciom powinna się spodobać.
Opowiada o życiu kilku dzieciaków chodzących do drugiej klasy. Nikola, Paweł, Bartek i Mikołaj to właśnie tytułowe ananasy. Razem uczą się i bawią, jednak czasem zdarzają im się kłótnie. Odnoszę wrażenie, że nie do końca lubią szkołę. Niektóre rozdziały bardzo mi się podobały np. ten o stereotypach czy rytuałach szkolnych.
W książce można znaleźć zadania dla dzieci: muszą np. narysować swoje marzenia czy rysunkiem skomentować dany rozdział. I tu dostrzegam bardzo duży minus-  dzieci mają rysować, ale na śliskich stronach niekoniecznie da się to zrobić- kredki nie będą rysować, a flamastry rozmazywać.
Bardzo lubię książki Marty Fox, ostatnio z biblioteki wypożyczyłam bardzo dużo książek tej autorki (teraz muszę znaleźć czas by je przeczytać)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz