piątek, 26 lipca 2013

"Wystarczy chwila"- Penny Vincenzi

Autor: Penny Vincenzi
Tytuł: Wystarczy chwila
Liczba stron: 656
Wydawnictwo: Świat Książki

Uff, jak gorąco! Ale nawet upał nie jest w stanie zniechęcić mnie do czytania. Z twórczością Penny Vincenzi miałam już styczność, pierwszą książkę przeczytałam już jakiś czas temu, a jej recenzję można znaleźć TU. Tymczasem książka, której recenzję widzicie była czytana na wariackich papierach, jak to się mówi, musiałam ją szybko przeczytać bo miałam tylko dwa dni urlopu i tylko dziś mogłam pojechać do biblioteki oddalonej o 30km.
Zadanie było trudne: miałam 2 dni na przeczytanie 656 stron. Jednak wiedziałam, że mi się uda- nie na darmo jakiś czas szukałam jakiejś pozycji tej autorki.
Wystarczy chwila" jest bardzo podobna do książki "Chwila zapomnienia".  Przede wszystkim trzeba przyznać, że tytuł jest bardzo dobrze dobrany. To, o czym czytamy uświadamia nam, że nie trzeba dużo czasu, że potrzeba czasem tylko chwili, aby zmienić życie, nie tylko nasze, ale też innych ludzi. Książka jest opowieścią wielowątkową, trzeba poczekać trochę by lektura nas wciągnęła. Po krótkim wstępie, kilku pierwszych rozdziałach dopiero poczułam, że to książka dla mnie i że na pewno sięgnę po kolejną książkę Penny Vincenzi (ja wiem o 3 jej dziełach).
"Wystarczy chwila" to niesamowita i wciągająca opowieść o życiu kilku osób, których los zetknął w chyba najgorszym możliwym momencie. Pewnego dnia na autostradzie M4 zdarza się straszny wypadek, trzy osoby nie żyją, wiele jest rannych. Wśród nich jest Jonathan, lekarz, który jedzie z kochanką i tego dnia próbuje zerwać z nią kontakty, Mary- starsza kobieta jadąca na spotkanie z dawną miłością, dwóch mężczyzn, Toby i Barney, którzy spieszą się na ślub Toby'ego, a niestety za późno wyjechali i czas mocno ich goni oraz kierowca ciężarówki, który zabiera ze sobą autostopowiczkę, przyszła aktorkę licząc na to, że rozowa z dziewczyną sprawi, że opuści go senność.
Niesamowite, każdy z nich ukrywa jakąś tajemnicą i oczywiście dąży do tego, żeby nikt jej nie odkrył. Ciekawym zjawiskiem jest fakt, że nasi bohaterowie się nie znają, jednak później w jakiś sposób jednak albo się poznają i niektórych zaczyna łączyć coś więcej.
Książkę Penny Vincenzi polecam, mogą kogoś przerazić, że jest do przeczytania tyle stron, jednak naprawdę przyjemnie się czyta, nie czuje się upływającego czasu. A gdy się skończy- ma się ochotę na więcej. Bardzo podoba mi się napis na okładce: "Ta książka jest jak kieliszek szampana: musuje, uderza do głowy, oszałamia, ".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz