niedziela, 10 listopada 2013

"Przyjaciółka z młodości"- Alice Munro

Autor: Alice Munro
Tytuł: Przyjaciółka z młodości
Liczba stron: 436
Data wydania: 2013
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Przyznaję się bez bicia, że o Alice Munro bardzo niewiele słyszałam. Do czasu gdy w tym roku została uhonorowana Nagrodą Nobla. A  przed werdyktem słyszałam o jej twórczości trochę dobrych rzeczy. Myślę, że i tak bym sięgnęła po książki tej pisarki bo przy przeglądaniu książek w księgarni internetowej Wydawnictwa Literackiego moją uwagę przykuły okładki jej książek i pomyślałam, że tak mnie zachęcają więc muszę przeczytać. To z pewnością nie ostatnia książka noblistki, po którą sięgam.
"Przyjaciółka z młodości" to zbiór opowiadań, a jednocześnie tytuł pierwszego i moim zdaniem najciekawszego opowiadania. Gdzieś przeczytałam, że Alice Munro w jednym, krótkim tekście ujmie to, o czym wiele autorek pisze przez kilkaset stron. Zgadzam się z tym, jej opowiadania mają klimat no i wciągają. Za najciekawsze uznałabym pierwsze i ostatnie, to one najbardziej przypadły mi do gustu. Ale nie powiem, że inne to klapa, zawsze jest tak, że coś podoba się bardziej, a coś mniej, prawda?

1 komentarz:

  1. Otóż to. Dlatego lubię zbiory opowiadań. Każdy znajdzie w nim jakieś kawałki, które przypadną mu do gustu. A literacka nagroda Nobla zawsze pomaga wypromować autora/kę :)

    OdpowiedzUsuń