poniedziałek, 4 listopada 2013

"To wszystko przez ciebie"- Anna Karpińska

Autor: Anna Karpińska
Tytuł: To wszystko przez ciebie
Liczba stron: 512
Data wydania: 1 października 2013
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Ostatnio na jednym z forów znalazłam opinię, że nie podejmuje się decyzji na całe życie, że decyzję można zmieni. Trochę się zdziwiłam się, ale przyjęłam to do wiadomości. Jednak ta książka sprawiła, że znów zaczęłam się zastanawiać nad tym tematem no i jednak doszłam do wniosku, że to nieprawda. Zdarzają się takie przypadki, że nie ma możliwości zmienić jakiejś decyzji, a myślenie o tym w niektórych sprawach bywa naiwnością.
To nie pierwsza książka Anny Karpińskiej, którą przeczytałam. Zachwycona byłam pozycją "Pozwól się uwieść", dlatego kupiłam "Chorwacką przystań". A dzięki wydawnictwu Prószyński i S-ka miałam możliwość przeczytania najnowszej, wydanej raptem miesiąc temu książki.
"To wszystko przez ciebie" to książka pokazująca, że jedna decyzja może mieć wpływ na wiele naszych zachować i wiele zdarzeń. Na początku poznajemy Julię i Klarę, dla wszystkich siostry (choć dzieli je duża różnica wieku). Jednak w ich rodzinie jest długo skrywana tajemnica.. Tak naprawdę Klara to córka Julii. Oczywiście Klara o tym nie wie. Gdy zdarza się wypadek samochodowy, w którym giną rodzice kobiet to obie nie mogą sobie z tym poradzić. Tym trudniej jest Klarze, która oczywiście nie zna prawdy i jest załamana, że została prawie sama na świecie.
To piękna, choć troszkę przewidywalna opowieść o przyjaźni, miłości. Najbardziej chyba właśnie podobała mi się historia miłości naszej bohaterki oraz jej życie w czasach nastoletnich. W sumie to wszystkie watki podobały mi się: i ten o pracy Julii i ten, który opowiada o przyjaźni Julii z Wiesią. Nie potrafiłabym wybrać tylko jednego.
 Polecam tę książkę na zimowy wieczór dla osób, które mają ochotę się zrelaksować po ciężkim dniu pracy.



1 komentarz: