czwartek, 21 kwietnia 2016

"Zimowe panny"- Cristina Sanchez- Andrade

Autor: Cristina Sanchez- Andrade
Tytuł: Zimowe panny
Liczba stron: 320
Data wydania: 24 lutego 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Źródło: egzemplarz recenzencki


Jakiś czas temu przeczytałam opinię pewnej blogerki, która wspomniała, że "Zimowe panny" to książka dziwna. Nie mogłam tych słów wyprzeć z pamięci, podczas lektury co i rusz je sobie przypominałam poszukując tej "dziwności". Dziś już jestem pewna, że jest to książka godna polecenia, ciekawa i nietuzinkowa. Początkowo bałam się, czy akurat taki typ literatury spodoba mi się, ale na szczęście bardzo szybko udało mi się wciągnąć w akcję.
Po dłuższej nieobecności do pewnego hiszpańskiego miasteczka przybywają dwie siostry. Tak właściwie jest to ich powrót, zamieszkują w domu, w którym kiedyś mieszkał ich dziadek. Skrywają pewną mroczną tajemnicę, czy kiedykolwiek wyjdzie na jaw? Zwłaszcza, że w mieście zaczynają się dziać dziwne rzeczy... Wielu mieszkańców upiera się, że dziadek bohaterek chciał od nich kupić mózgi na potrzeby badań naukowych (chcąc nie chcąc- dziwnie to brzmi). Materiał do eksperymentów ma być pobrany po ich śmierci.
Cristina Sanchez- Andrade ciekawie przedstawiła sylwetki bohaterów. Jest ksiądz- obżartuch, jest dentysta posiadający różowy pokój i przebierający się w damskie łaszki. Są też dwie główne bohaterki, które jak już wcześniej wspomniałam skrywają tajemnicę. Pracują w obejściu, a jednocześnie marzą o lepszym życiu, byciu gwiazdą filmową.
Zawsze trzymałam się z dala od literatury hiszpańskiej, nie miałam z nią dobrych wspomnień. Tymczasem okazało się, że nie ma się czego bać, wieczór spędziłam bardzo przyjemnie, z książką i muzyką.
Niesamowicie podoba mi się okładka. To właśnie ona (oraz ciekawy tytuł) sprawiły, że postanowiłam sięgnąć po tę książkę. To był dobry wybór.
Data w

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz