piątek, 28 lipca 2017

"Pójdę do jedynej"- Kasia Bulicz- Kasprzak

Autor: Kasia Bulicz- Kasprzak
Tytuł: Pójdę do jedynej
Liczba stron:  376
Data wydania: 20 czerwca 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Kasię Bulicz- Kasprzak czytelnicy zdążyli poznać dość dobrze. Autorka serii o mieszkańcach ulicy Różanej, "Innej bajki" oraz kilku innych książek tym razem za sprawą powieści przenosi nas do lat 70-tych XX wieku. Bohaterowie to dwóch młodych chłopców, którzy na początku książki zmuszeni są podjąć bardzo ważną decyzję. Będzie miała bardzo duży wpływ na ich dalsze życie.
Losy Karola i Pawła będą wiązać się ze sobą, choć młodzi mężczyźni poznają się dopiero w wojsku. To, że znaleźli się akurat w tym miejscu to wynik różnych powodów. Dla Karola jest to "propozycja nie do odrzucenia", Paweł zaś z wojskiem chce związać swoje dorosłe życie- ustatkować się, zdobyć mieszkanie.
Bardzo podobała mi się ta książka.
Taka zwyczajna, o życiu, o miłości, przyjaźni, o "męskich sprawach". Po pobycie w wojsku zamieszkują w dolnośląskim miasteczku. Polubiłam męskich bohaterów, zaś postaci kobiece... Cóż, tu było inaczej.
Jadwiga i jej zachowanie, wyrachowanie i interesowność mocno mnie irytowały, zaś wątek Krysi i jej miłości bardzo ciekawił i nie będę ukrywać, ogromnie zaskoczył. Na początku- współczułam jej- uwikłała się w historię nie do pozazdroszczenia. Potem- cóż, nie pochwalałam wyborów.
Jak już wcześniej wspomniałam akcja powieści dzieje się w latach 70-tych XX wieku. Zastanawiam się czy autorce udało się dostatecznie dobrze odwzorować realia tamtych czasów, miejsc i zachowań. Wydaje mi się że tak. Zapytacie- skąd moje wątpliwości- Otóż czas, o którym mowa w książce to czas, kiedy urodziła się Kasia Bulicz- Kasprzak.
Czy to początek serii? Nie natrafiłam nigdzie na taką informację, ale mam szczerą nadzieję że tak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz