piątek, 28 lipca 2017

"Trzecia"- Magda Stachula

Autor: Magda Stachula
Tytuł: Trzecia
Liczba stron: 368
Data wydania: 2017 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Znak
Źródło: egzemplarz recenzencki


Zadaniem opisu z tyłu okładki jest zachęcić czytelnika. Te kilka zdań to często "być albo nie być" książki. W przypadku "Trzeciej" zadziałało idealnie. Mając w pamięci "Idealną" i jej ciekawe zakończenie zdecydowałam się na lekturę. Jakie są moje doświadczenia? Zapraszam do przeczytania recenzji.
Przykro mi, że muszę to napisać, ale nie do końca podobała mi się ta powieść. Oczywiście, to, o czym czytałam było interesujące, ale to nie to... Sądziłam, że jak poprzednio, tak i tu początkowo może nie wciągnąć, ale pod koniec może nastąpi "trzęsienie ziemi". Niestety- owszem, były ciekawe wątki, ale nie na tyle bym poczuła szybsze bicie serca.
Eliza jest psychologiem. Pewnego dnia spostrzega, że ktoś ją śledzi. Bliscy nie chcą jednak jej wierzyć...
Drugim bohaterem i narratorem jest Anton. Jest jeszcze kobieta, o której nie wiemy zbyt wiele. W miarę lektury odkrywamy coraz więcej kart, tajemnice przestają być tajemnicami. Dowiadujemy się, że Eliza został umieszczona na pewnej liście jako numer trzy.
Czy naszej bohaterce uda się rozwikłać zagadki, odkryć, kto ją śledzi?
Yo nie tak, że książka jest zła i nudna. Po prostu nie do końca "kupiłam" wątki w niej  umieszczone. Zresztą miałam mały problem z narracją (nie lubię gdy zbyt wiele osób występuje w tej roli).
Myślę, że jeśli będzie mi to jeszcze kiedyś dane to na pewno sięgnę po książki Magdaleny Stachuli.

1 komentarz:

  1. Całkowicie się zgadzam, w "Trzeciej" jednak czegoś brakuje, chociaż obie książki są świetne, bardzo lubię ten sposób narracji w którym wydarzenia przedstawiane są z perspektywy kilku bohaterów. Trochę podobny jest też "Prokurator" Pauliny Świst, dla mnie genialna książka, polecam :)

    OdpowiedzUsuń