sobota, 31 maja 2014

"Niezapominajki"- Ewelina Kłoda

Autor: Ewelina Kłoda
Tytuł: Niezapominajki
Liczba stron:528
Data wydania: 2012
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

"Niezapominajki" na swoją kolej czekały więcej niż pół roku. Wstyd mi bo to książka z biblioteki. Zanim jeszcze po nią sięgnęłam podrzuciłam ją mamie do przeczytania więc miałam pierwszą recenzję. Z mamą mamy trochę inny gust, jest dużo bardziej, ale obie lubimy książki, które wzruszają. Dlatego wiem, że gdy jej się coś spodoba to znaczy, że książka jest naprawdę warta przeczytania. Dla mnie była to ciężka lektura. Dosłownie. Waży swoje, ciężko ją trzymać.
Taka jest książka "Niezapominajki", wiem, że będę ją polecać. Jednak na samym początku powinnam o czymś wspomnieć. Fabuła jest bardzo podobna do innej książki, którą niedawno przeczytałam, mianowicie "W imię miłości". Jest bardzo dużo podobieństw, ale największe: w obu dziewczynki przyjeżdżają do dziadków bo nie ma możliwości, żeby ktoś się nimi zajął. Izy, głównej bohaterki "Niezapominajek" mama zginęła w wypadku samochodowym, Ani z "W imię miłości" choruje. Obie nie znają ojca, a ich dziadkowie są bardzo surowymi. Można pomyśleć, że jedna z książki jest kopią drugiej. "Niezapominajki" ukazały się wcześniej...
Iza to licealistka, która przyjeżdża do dziadka bo jej mama nie żyje. Zastanawia się jak jej życie będzie wyglądać bo Karol Kołachowki bardzo zranił je obie, a teraz przyszło jej mieszkać z nim. Na szczęście już na początku poznaje koleżankę, Maję, która o nikim nie mówi złego słowa. Jest miła i grzeczna dla każdego. Dziewczyny są w tym samym wieku, idą do tej samej klasy, dokładniej mówiąc maturalnej klasy. Świetnie się dogadują, znajdują przyjaciół i każda na przyjaźni coś zyskuje. Iza przyjaciółkę i pocieszenie w sprawie kłopotów z dziadkiem, Maja pod wpływem Izy przestaje być zahukaną dziewczyną (takie odniosłam wrażenie jak ją poznałam) i otwiera się na ludzi.
"Niezapominajki" to książka o wszystkim. O miłości, rodzinie, plotkach i szkole. I przyjaźni. Chciałabym mieć takie przyjaciółki jak Iza i Majka.
Wiem, że została wydana druga książka tej autorki opisująca dalsze lody dziewczyn. MAm nadzieję szybko ją znaleźć i przeczytać.
Okładka też przypadła mi do gustu.
Polecam!

2 komentarze: