sobota, 21 listopada 2015

"Pamiętnik Christophera. Tajemnica Foxworth Hall"- Virginia C.Andrews

Autor: Virginia C. Andrews
Tytuł: Pamiętnik Christophera. Tajemnica Foxworth Hall
Liczba stron: 360
Data wydania: 3 listopada 2015 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Twórczość Virginii Andrews poznałam dzięki wydanej niedawno przez wydawnictwo PRószyński i S-ka sagi rodzinnej pt "Rodzina Casteel". Jakoś się nie złożyło (choć wiele słyszałam o niej) bym przeczytała opowieść o dzieciach uwięzionych na poddaszu. Mimo, że dwa tomy stoją gdzieś na półce... ciągle trudno mi zebrać, ciągle jest coś innego do przeczytania.
Przyznam, że przez chwilę zastanawiałam się, czy warto sięgnąć po tę książkę, jednak przeczytałam zapewnienie, że osoby nie znające fabuły wcześniejszych powieści dobrze zorientują się w akcji. To prawda.
Nie popełniłam błędu, za to trafiłam na dosyć ciekawą historię rodzinną (a ja lubię sagi rodzinne!).
Pewnego dnia Kristin Masterwood jedzie z ojcem w miejsce, gdzie dawno temu miały miejsce tragiczne wydarzenia, gdzie przetrzymywano dzieci. Teraz to miejsce jest opuszczone, lecz pojawia się inwestor chcący zakupić dom i zainwestować pieniądze. Bardzo ciekawe jest, kto jest tą osobą, i co powstanie w Foxworth Hill. Dla naszej bohaterki nie jest to tylko zwykła sprawa- jej mama była spokrewniona z rodziną Dollangangrów.
Ale wróćmy do fabuły: do tego, co się działo: otóż Kristin wraz z tatą na terenie posiadłości znajduje stary zeszyt. Okazuje się, że to pamiętnik Christophera, chłopca, który wraz z rodzeństwem przez wiele lat był więziony na poddaszu. Początkowo zastanawia się, czy jest to autentyczny zapis ich przeżyć czy też głupoty wyssane z palca, spreparowane przez kogoś dla zabawy. To trwało tylko chwilę, a w miarę upływu czasu Kristin coraz bardziej zagłębia się w świat opisany przez chłopca, zapomina o wszystkim i czyta, czyta, czyta...
Lecz "Pamiętnik Christophera..." to nie tylko zapis wydarzeń z przeszłości. Jest też wiele o tym, co Kristin przeżywa, o jej życiu. Dziewczyna dostrzega wiele podobieństw, które łączy ją i Chrisa, chłopca, który musiał szybko dorosnąć by opiekować się rodzeństwem.
Bardzo podobał mi się wątek, w którym Kristen opowiada o swoim chłopaku. Opisuje pierwszą miłość, która w wielu wypadkach jest niewinna, nie dba o nic. Kane dla swojej dziewczyny jest skłonny wiele poświęcić. Sprawia wrażenie osoby dobrej i dojrzałej.
Ciekawostka: po śmierci Virginii Andrews jej rodzina zatrudniła osobę, która dokończy nieukończone dzieła. Cykl "Pamiętnik Chrostophera. Rodzina Dollanganerów" należy do takich właśnie książek- w pełni napisanych przez Andrew Neidermann'a..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz