niedziela, 22 lutego 2015

"Butik na Astor Place"- Stephanie Lehmann

Autor: Stephanie Lehmann
Tytuł: Butik na Astor Place
Liczba stron: 480
Data wydania: 18 lutego 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA

Drodzy czytelnicy, zapraszam Was na recenzję książki "Butik na Astor Place". Powieść ukazała się 18 lutego. Ja miałam okazję przeczytać ją wcześniej i dzięki temu mogę ją Wam serdecznie polecić.
Już sama okładka zachęca do zakupu. Jest po prostu piękna, idealna do tej książki.
Dostrzegam, że nie zawsze opisy z tyłu zgadzają się z treścią, są napisane tak by zainteresować potencjalnego czytelnika.
I mimo, że prawda odrobinę różniła się od tego, czego się spodziewałam.
"Butik na Astor Place" to relacja dwóch kobiet żyjących w różnych czasach .
Amanda żyje w "naszych czasach", jest właścicielką butiku, sprzedaje ubrania vintage. Pewnego dnia od starszej pani kupuje ubrania, których ta chce się pozbyć, są jej niepotrzebne. W jednym z nich Amanda znajduje dziennik.
Przez chwilę trudno było mi zorientować się, które wspomnienia należą do kogo, ale na szczęście bardzo szybko można zorientować się w akcji.
Bałam się odrobinę tej książki. Niepotrzebnie. Już na początku przepadłam, losy drugiej bohaterki były tak ciekawe, że nie miałam ochotę odkładać tej powieści.
Napisane jest, że losy Amandy i Olive miały być do siebie podobne. Ja widzę tylko jedno podobieństwo: dążenie do spełniania marzeń związanych z pracą. Amanda dodatkowo zmaga się z problemami w życiu prywatnym, próbuje zerwać z żonatym partnerem choć bardzo go kocha.
Mimo, że opowieść Amandy była ciekawa to ja jednak z największym zainteresowaniem czytałam o życiu Olive, młodej kobiety żyjącej na początku XX wieku, jej pracy i życiu osobistym . Dziewczyna ppo śmierci ojca musiała wziąć życie w swoje ręce, sama się z nim zmierzyć. Czy to się udało?
Bardzo wciągający jest wątek pięknych ubrań vintage.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz