poniedziałek, 16 lutego 2015

"Za wszelką cenę"- Katarzyna Ryrych

Autor: Katarzyna Ryrych
Tytuł: Za wszelką cenę
Liczba stron: 224
Data wydania:
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literatura

Katarzyna Ryrych potrafi w czytelniku wywołać emocje. Pierwszy raz styczność z literaturą tej autorki miałam kilka lat temu, na studiach. Na pewnych zajęciach jedna z koleżanek prezentowała książkę "Wyspa mojej siostry. Bardzo spodobało mi się to, co o niej mówiła więc za jej zgodą dostałam tę książkę do przeczytania. Mając dobre wspomnienia wybrałam do recenzji "Za wszelką cenę".
Od dłuższego czasu nie spotkałam się z taką pozycją, która wywołałaby we mnie tak wiele odczuć. Z jednej strony to powieść ciekawa, wciągająca, z drugiej- bardzo mi się dłużyło mimo, że chciałam poznać losy i tajemnice włoskich przyjaciół Julii.
Bohaterką jest Julia, młoda dziewczyna, która spędza wakacje we Włoszech. Nie są one takie zwykłe bowiem wyjazd ms na celu poznanie historii życia jej babci. Przez lata Julia była przekonana, że babcia nie żyje, a każda, choćby najmniejsza wzmianka wywołuje popłoch w rodzinie i wściekłość dziadka.
Bardzo podobał mi się klimat powieści: Włochy, plaża, zabytki. Po prostu cudowne. Wszystko to jest jakby z innego świata. Wątek związany z tajemnicą rodzinną nie jest jedyny w "Za wszelką cenę". Przeczytamy również fascynującą historię miłosną, o przyjaźni z trudnym początkiem i śmierci.
Powieść jest idealna dla młodzieży, wzrusza, a momentami trochę przeraża.
Wątek, który wywołuje lekką gęsią skórkę dotyczy kotów, które towarzyszą Julii i które ona widzi gdziekolwiek się nie ruszy.
Książka "Za wszelką cenę" została wydana w serii "Plus minus 16"

1 komentarz:

  1. Na co dzień nie czytam tego typu literatury, ale chyba dla tej książki zrobię wyjątek i sprawdzę czy mi się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń