wtorek, 7 lipca 2015

"Złoty sen"- Grażyna Jeromin- Gałuszka

Autor: Grażyna Jeromin- Gałuszka
Tytuł: Złoty sen
Liczba stron: 440
Data wydania: 19 maja 2015 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Zdradzę Wam tajemnicę. Nie wiem, co przyciąga mnie do książek Grażyny Jeromin- Gałuszki. Nie są w moim stylu, a jednak zawsze mam ochotę je przeczytać. Akcja jest prowadzona chaotycznie, mam wrażenie, że słowa wyrzucane są z prędkością karabinu, autorka chce jak najszybciej opowiedzieć nam historię. Trudno mi się zorientować kto jest kim, skąd przybył i ile ma lat. Czasem na odbiór ma wpływ czytanie na czytniku ebooków. Wersja elektroniczna jest trochę inaczej skonstruowana niż wersja papierowa. Być może inaczej bym to wszystko odczuwała gdybym miała w ręku zwykłą książkę.
Mimo to nie uważam, że jest źle, przeciwnie, jak już wspominałam- to czwarta książka tej autorki, którą miałam okazję przeczytać. W mojej ulubionej bibliotece powieści Grażyny Jeromin- Gałuszki cieszą się popularnością.
Tym razem otrzymujemy wielowątkową opowieść o życiu kobiet mieszkających w pensjonacie. Łączą je znajomości i tajemnice.
Szczególnie zaciekawił mnie wątek Klarysy i jej relacji o kobiecie mówiącej o swoim życiu. Jako, że staruszka ma kłopoty z pamięcią nikt nie wierzy w to co mówi.
Zauważyłam, że w powieściach wspomnianej wyżej autorki często pojawia się motyw wspólnego zamieszkiwania ze sobą kobiet, które, jak się później okazuje łączy coś więcej niż miejsce ( nie mówię tu o związku, ale o tajemnicach, znajomościach).
Można też zauważyć podobieństwo między okładkami książek Grażyny Jeromin- Gałuszek. Spokojne, przedstawiające przyrodę, po prostu ładne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz