środa, 28 września 2016

"Weranda na Czarcim Cyplu"- Liliana Fabisińska

Autor: Liliana Fabisińska
Tytuł: Weranda na Czarcim Cyplu
Liczba stron: 472
Data wydania: 14 września 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia
Źródło: egzemplarz recenzencki


Jak już wspominałam w poprzednich recenzjach- twórczość Liliany Fabisińskiej miałam okazję poznać jako nastolatka. Przeszłam długą drogę od powieści dla młodych ludzi do książek dla dorosłych. Mimo, że kocham serię o Amorze to chyba bardziej podobają mi się propozycje dla tych starszym wiekiem. Naprawdę, przy lekturze niektórych mam ciarki, gęsią skórkę i buzię otwartą z emocji.
Seria "Jak pies z kotem" czyli opowieści o przyjaźni Niny z Natalią bardzo mi się podobają. Są absolutnie wciągające i nieprzewidywalne. Poruszane tematy są ciekawe i ważne społecznie. Niewiele mówi się o cielesności, seksualności i miłości ludzi w jesieni życia. Błąd! To przecież ludzie tacy sami jak my, seks i uczucia, związki nie powinny nikogo dziwić. A mimo to ludzie uzurpują sobie prawo do pouczania kogoś, komentowania czy wchodzenia w czyjąś intymność, relacje z butami. Tak nie powinno być!
Liliana Fabisińska w swojej najnowszej książce kontynuuje wątek przyjaźni międzypokoleniowej. Często okazuje się, że że Natalia jest młodsza duchem od Niny, którą oburza i szokuje wiele rzeczy.
W "Werandzie na Czarcim Cyplu", tak samo jak w "Sanatorium pod zegarem" pojawi się wątek kryminalny. Jednak zakończenie jest na tyle zaskakujące, że jestem autentycznie ciekawa czy zadziała u Was intuicja i uda się Wam je przewidzieć.
Powtórzę się: jestem wierną fanką książek pani Liliany. Z wielką niecierpliwością czekam na kolejne premiery oraz na przesympatyczne spotkania na Targach Książki.

1 komentarz: