poniedziałek, 9 stycznia 2017

"27 pięter"- Bradley Somer

Autor: Bradley Somer
Tytuł: 27 pięter
Liczba stron: 400
Data wydania: 12 lipca 2016 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Moja pierwsza myśl po przeczytaniu kilku pierwszych zdań? "Oj, będzie trudno, kolejny poradnik" (moja reakcja wynikała z tego, że ostatnimi czasy mam przesyt takiej tematyki).
Spieszę Was zapewnić, że spotkało mnie bardzo,  bardzo pozytywne zaskoczenie. Tym większe, że ja naprawdę nie czytam książek takiego rodzaju.
Zapytacie jakich. Nieoczywistych, kluczących po temacie, lekkich, które wydają się bez wyrazu. Nie lubię też gdy tytuł rozdziału to kilka słów, streszczenie opisujące co się w nim wydarzy.
Bohaterów jest wielu: zakochana Kate, niedobry Carlos, zła Faye, dozorca, kobieta w ciąży i mężczyzna paczką. To nie wszyscy. Wydawać by się mogło, że każdy jest inny, że nie łączy ich nic, nie znają się.
W obecnym czasie ludzie żyją szybko, nie zwracają uwagi na otaczający ich świat. Gdyby nasi bohaterowie szerzej otworzyli oczy, z pewnością dotarło by do nich, że są sąsiadami. Tak, wszyscy mieszkają w jednym budynku, 27 piętrowym wieżowcu. Pewien dzień dość mocno odciśnie się na ich życiu, a jednym z winowajców okaże się... niedziałająca winda.
Serdecznie polecam każdemu tę książkę. Pozwala na chwilę zatrzymać się  i zastanowić nad swoim życiem. Bohaterowie postanowili żyć w zgodzie ze sobą, podjęli trudne decyzje.  Niektórzy z nich dowiedzieli się, jak bardzo opłakane mogą być konsekwencje ich czynów oraz, że mimo chęci- nie da się cofnąć czasu i odbudować utraconego zaufania.
Podsumowując- nie spodziewałam się, że tak miło spędzę wieczór.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz