wtorek, 7 lutego 2017

"Kolejny rozdział"- Agata Kołakowska

Autor: Agata Kołakowska
Tytuł: Kolejny rozdział
Liczba stron: 392
Data wydania: 2 lutego 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Och! Co to za książka! Wprawdzie nie powinnam się dziwić bo dla mnie powieści Agaty Kołakowskiej są gwarancją miło spędzonego czasu, ale ta autorka co i rusz mnie zaskakuje!
Tym razem wspięła się na wyżyny pisarstwa, stworzyła coś naprawdę niebanalnego. Bohaterką jest Kalina- pisarka oraz Maciej- redaktor jej książki.
Pewnego dnia na skrzynkę e-mail Macieja przychodzi wiadomość, która, nie będzie przesadą jeśli powiem, wywraca życie tych dwojga do góry nogami. Jako, że mężczyzna jest redaktorem nie powinno nikogo dziwić, że otrzymuje rozdział książki. Sęk w tym, że opisuje ona szczegóły z jego życia- takie ściśle chronione i te, o których jeszcze nie wiedział. On i Kalina stali się bohaterami przedziwnej opowieści.
Ta sprawa miała duży wpływ na ich życie zarówno zawodowe jak i osobiste. Swoją energię poświęcił ns odkrycie, kto jest autorem kolejnych rozdziałów.
Fenomenalnie się czyta! Wprawdzie, jak się okazało, już na początku rozszyfrowałam zagadkę, ale autorka swoją opowieść prowadziła tak umiejętnie, tak zgrabnie przerzucała odpowiedzialność z jednej osoby na drugą, że do końca nie wiedziałam kto był tym tajemniczym pisarzem...
Na początku byłam trochę zasmucona, że niewiele się dzieje, ale na szczęście później akcja się rozkręca. Brakuje mi tylko dalszego poprowadzenie niektórych wątków, na przykład tego dotyczącego reakcji Kaliny z siostrą.
W przeczytaniu powieści przedpremierowo (bo czytałam przed premierą, a recenzja pojawia się dopiero dziś) widzę jeden minus. Znów trzeba czekać na kolejną powieść. Mogłabym czytać i czytać...

3 komentarze:

  1. Ciekawie się zapowiada, chociaż szkoda, że tak szybko można rozwiązać tą zagadkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka dotarła i do mnie, więc będę zabierała się za nią w tym miesiącu. Zapowiada się świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedługo będę czytać. Po Twojej recenzji jestem pełna nadziei.

    OdpowiedzUsuń