poniedziałek, 13 lutego 2017

"Mogło być inaczej. Prawdziwa historia rodziców, którzy zrobili wszystko, by ocalić córkę"- John Brooks

Autor:  John Brooks
Tytuł: Mogło być inaczej. Prawdziwa historia rodziców, którzy zrobili wszystko, by ocalić córkę
Liczba stron: 192
Data wydania: 19 stycznia 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Porażająca, a zarazem przerażająca książka. To relacja adopcyjnego ojca. Na początku byłam zła, że od razu od napisano o pewnym wydarzeniu, jednak w miarę czytania utwierdzałam się w przekonaniu, że tak trzeba było postąpić.
John i Erica to rodzice Casey. Adoptowali ją gdy była niemowlęciem. Choć są Amerykanami- adopcja odbywała się w Polsce.
Narrator, czyli ojciec dziewczyny ze szczegółami wprowadza nas w swoje życie rodzinne. Opisuje jak to się stało, że Casey została ich córką, jak przeszli proces adopcyjny. Jeśli ktoś myśli, że po tym jak z dziewczynką przyjechali do Ameryki ich życie było usłane różami- myli się. To nie tak, że każdy adopcyjny rodzic przechodzi przez trudności, ale "Mogło być inaczej" na pewno zwraca uwagę i na tę trudniejszą stronę rodzicielstwa. Książka opisuje walkę rodziców o córkę, próbę zmierzenia sę z jej lękami, krnąbrnym zachowaniem.
Do wychowywania dzieci tak naprawdę nie można się przygotować, ale ta pozycja na pewno zwróći uwagę na niektóre rzeczy.
Na początku pisałam, że jest to pozycja przerażająca. Zdania nie zmienię. Podczas czytania siedziałam jak zamurowana. Nie mogłam się ruszyć, nie mogłam odłożyć dopóki nie dotarłam do ostatniej strony.
Tragiczne jest to, co dzieje się w naszym kraju. Niedawno media obiegła wieść, że jedna z agencji zajmujących się adopcjami zagranicznymi nie dostała pozwolenia na dalsze działanie, współpracę na rzecz adopcji zagranicznych. Zamyka się ją. Pozostaną tylko dwie, katolickie- które nad wywiad z przyszłymi rodzicami przedkładają wywiad czy żyje się zgodnie z dekalogiem. . Kto teraz pomoże tym bezbronnym, którzy na znalezienie rodziny w Polsce szans nie mają?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz