sobota, 6 maja 2017

"Ostatnia z rodu Brontë"- Cstherine Lowell

Autor: Catherine Lowell
Tytuł: Ostatnia z rodu Brontë
Liczba stron: 440
Data wydania: 10 listopada 2016 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Natrafiłam na książkę ciekawą. Taką, przy której zastanawiam się, czy jest oparta na faktach. Wszystkie znaki na niebie wskazują, że w jakiejś części- tak. Lubię biografie, najbardziej te, których czytanie idzie płynnie, jak po maśle. Caroline Lowell w swojej debiutanckiej powieści pokusiła się o przedstawienie nam sylwetki ostatniej żyjącej kobiety z szacownego rodu Brontë.
Samantha Whipple to młoda dziewczyna, studentka. Niedawno zmarł jej ojciec, pozostawiając, choć ona o tym nie wie, pamiętniki i rękopisy sióstr Brontë.
Nasza bohaterka jak tata jest zafascynowana światem literatury i historią swoich przodków. Same siostry Brontë oraz dzieła przez nie pisane były interesujące. Nie piszę tego z obowiązku- dawno temu miałam okazję przeczytać książkę "Dziwne losy Jane Eyre" i naprawdę mi się podobało.
Przyjemnie się czyta. Przeżycia Samanthy to wciągająca lektura. Czy uda się jej odkryć gdzie znajduje się (a przede wszystkim czy istnieje) rodzinny spadek?
Jest jedno "ale". Pewien wątek jest przewidujący. Wiele przeczytanych książek sprawiło, że od razu wiedziałam się potoczy... Nie pomyliłam się. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz