sobota, 24 sierpnia 2013

"Niechciana"- Barbara Kosmowska

Autor: Barbara Kosmowska
Tytuł: Niechciana
Liczba stron: 182
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literatura

Nie czytałam jeszcze żadnej książki Barbary Kosmowskiej. "Niechciana" jest pierwsza, książkę do przeczytania poleciła mi no i w jakiś sposób zachęciła  pani z biblioteki, w której mam staż ( bardzo lubi Kosmowską).
"Niechciana" to niestety historia jakich wiele. Nastolatka zachodzi w ciążę, nie ma wsparcia w bliskich, a to, że będzie miała dziecko ukrywa przez wiele miesięcy. Dziwi mnie, że nikt się nie zorientował- wszystkim powiedziała o sytuacji gdy była w 6 miesiącu, a wtedy przecież mały czy trochę większy brzuszek jest. Czy jej rodzice byli aż tak bardzo krótkowzroczni? W sumie zajmowali się w większości pracą, gonili za pieniądzem, ale żeby tak przestać się interesować dzieckiem?
Kasia musi stawić czoło wielu problemom, a nie tylko samotności: chłopak, przyszły tatuś wypiera się wszystkiego, w szkole jest obiektem zainteresowania. To też przykład jak ludzie się przejmują co myślą inni, zaściankowego myślenia: "co inni powiedzą" i komentowania czegoś co nas nie dotyczy.
Ta książka to też opowieść o życiu przyjaciół Kasi- Izy, która zajmuje się rodzeństwem i mamą, Piotrka, którego ojciec nie akceptuje hobby syna (tańca) czy Oli bogatej dziewczyny, która jest zakochana w Piotrku i która źle życzy Kasi.
"Niechciana" jest trochę chaotyczna, dużo bohaterów, kilka wątków, ale przyjemnie się czyta. Przypominają mi się książki które czytałam dawno temu, a które poruszają temat nastolatek w ciąży- to były książki Marty Fox "Paulina.doc" i Magda.doc".
Kto wie, może ktoś znajdzie rozwiązanie swojej sytuacji po przeczytaniu tej książki?
Chciałabym też wspomnieć o czymś, co mi się bardzo podobało: autorka na początku każdego rozdziału umieściła wycinek rozmowy z forum mama gimbus. Bardzo lubię taką formę pisania  (wycinek, a nie przez całą książkę) i zawsze się cieszę, gdy jest to w książce. Sama lubię udzielać się na niektórych forach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz