sobota, 10 sierpnia 2013

"W cudzym domu"- Hanna Cygler

Autor: Hanna Cygler
Tytuł: W cudzym domu
Liczba stron: 360
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis

Ta książka to niespodzianka od Wydawnictwa Rebis. Miałam problem z jej przeczytaniem, nie ze względu na to, że była nudna tylko dlatego, że trudno mi było znaleźć chwilę wolnego czasu. Ale ważne, że się udało.
"Cudzy dom" to książka łącząca w sobie kilka rodzajów powieści: powieść historyczną, sensacyjną, obyczajową i miłosną. Opowiada o przeżyciach m. in. Luizy Sokołowskiej, Joachima von Esttena, Trochę razi mnie nagła zmiana bohaterów, przejście od jednej osoby do drugiej, ale na szczęście łatwo było się zorientować, kto teraz "mówi".
Bardzo lubię obyczajowe powieści historyczne, z nich człowiek może się co nieco dowiedzieć o czasie, który już minął i się nie powtórzy: o latach 80-tych XIX wieku. Przyjemnie się czyta  tym jak to dawniej się żyło, o przyjaźniach, które mimo odległości przeżywały wiele lat (przykładem może być znajomość Luizy i Gastona, którzy przed jej wyjazdem przyjaźnili się krótki czas, a mimo to ich przyjaźn była bardzo mocna i przetrwała długi czas). Książka rzuca spojrzenie na aranżowane małżeństwa, które były modne przez długi czas, a przyszli małżonkowie nie za dużo mieli do powiedzenia, musieli zaakceptować wolę rodziców, dlatego czasem zdarzały się ucieczki, tak jak te opisane w tej książce.
Podoba mi się okładka- ta tajemniczość kobiety, ktorą widzimy na zdjęciu jej suknia. W moim przypadku pobudzała wyobraźnię- zastanawiałam się o czym będzie książka, co się będzie działo. A ja, jak to już wcześniej wspominałam- lubię taką literaturę, a gdy wątków jest więcej niż jeden (np. nie tylko miłosny, ale też sensacyjny to wiem, że będzie ciekawie.

2 komentarze:

  1. Mam ochotę na twórczość Hanny Cygler, więc możliwe, że kiedyś sięgnę także po "W cudzym domu".

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli masz ochotę na twórczość Hanny Cygler to na pierwszy ogień polecam "Kolor bursztynu".

    OdpowiedzUsuń