wtorek, 27 sierpnia 2013

"Zrób mnie młodszą, zrób mnie piękną"- Tanya Valko

Autor: Tanya Valko
Tytuł:  Zrób mnie młodszą, zrób mnie piękną
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Fajna. Niefajna. Fajna. Oj, nie chce mi się czytać już. Jednak fajna. Takie myśli towarzyszyły mi przy  czytaniu tej książki. Sięgnęłam po nią z sentymentu, jakiś czas temu czytałam inne książki tej autorki: "Arabską żoną" i "Arabską córkę", w biblioteczce czeka jeszcze "Arabska krew" i "Arabska księżniczka".
Generalnie początek nie wciąga- zbyt długie przedstawianie bohaterów. Na początku nie zyskali mojej sympatii. Również ich postępowanie nie do końca mi się podobało, może zbyt mocno przykładały uwagę do wyglądu i poprawianie czegoś co nie potrzebowało ingerencji chirurga plastycznego.
Wbrew pozorom ta książka nie jest tylko o operacjach plastycznych, ale też o innych sprawach, wzrusza, porusza ważne tematy.
Bohaterek jest cztery i każda coś chce poprawić. Każdy rozdział to jedna historia, ale nie oddzielna, wiążą się ze sobą. Każda z przyjaciółek ma jakiś problem.
Pierwsza operacja Anny (operacja brzucha) nie powodzi się i do końca życia będzie miała kłopoty ze zdrowiem, nie będzie mogła wykonywać forsownych ćwiczeń, ale kobieta nie poddaje się i koryguje sobie wzrok (moim zdaniem od tego powinna zacząć)- myślę, że zrobiła to dlatego, żeby obudzić nowe uczucie w mężu po wielu latach małżeństwa, które się wypaliło i łączą ich tylko dzieci.
"Problem" Doroty to orientacja syna i jego partner. O Dorocie nie ma dużo wzmianek w tej książce.
Jarka zmaga się ze zdradą męża a Iwona na początku zostaje przedstawiona jako wredna osoba, którą nie do końca wszyscy lubią.
Jak ułoży się życie przyjaciółek? Co sobie poprawią?
Zauważyłam, że akcja książek Tanyi Valko dzieje się w krajach arabskich. To znak rozpoznawczy tej autorki. Ucieszyłam się gdy zobaczyłam, że wspomniano tu o Dorocie i Marysi, jednak nie jest to rozbudowany wątek tylko kilkuminutowe spotkanie, wspomnienie o nich.
I jeszcze coś.
W opisie jest napisane:
„Zrób mnie młodszą, zrób mnie piękną” to - jak każda książka Tanyi Valko - powieść osnuta na prawdziwych wydarzeniach, oparta na osobistym doświadczeniu autorki i perypetiach jej znajomych. Jej fabuła odkrywa blaski i cienie operacji plastycznych i zabiegów medycyny estetycznej.
Tymczasem w książce: "Wszystkie postaci i wydarzenia przywołane w tej książce są fikcyjne, a ich podobieństwo do prawdziwych jest przypadkowe"
To jak to jest? Wydarzenia i osoby opisane w książce są prawdziwe czy nie?

I informacja znaleziona na facebook'owym profilu wydawnictwa Prószyński i S-ka:
"W książce "Zrób mnie młodszą, zrób mnie piękną" Tanyi Valko znajdziecie zakładki uprawniające do baaardzo atrakcyjnego rabatu w Klinika La Perla"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz