czwartek, 17 listopada 2016

" Kuchennymi drzwiami. Gra pozorów"- Katarzyna Majgier [t.1]

Autor: Katarzyna Majgier
Tytuł: Kuchennymi drzwiami
Liczba stron: 376
Data wydania: 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Zwierciadło
Źródło: egzemplarz recenzencki (księgarnia Tania Książkaź)


"Kuchennymi drzwiami. Gra pozorów" to nie pierwszy mój kontakt z powieściami Katarzyny Majgier. Przeciwnie, kilka razy miałam okazję zaczytywać się w jej książkach dla młodzieży. Nie wiem dlaczego, ale tym razem po książkę sięgnęłam z przekonaniem, że jest ona pozycją z gatunku literatury dla młodzieży. Skąd mi się to wzięło- zupełnie nie wiem, ale spieszę z zapewnieniami- nie tym razem.
Teraz będą "ochy" i "achy". Przepadłam, z niecierpliwością czekam na kolejny tom sagi zastanawiając się jednocześnie czy jego bohaterowie będą ci sami co teraz.
Jestem po prostu zachwycona powieścią! Nie mogłam oderwać się od lektury, nie obchodziło mnie nic. Po prostu przepadłam, przeniknął mnie świat przedstawiony w książce.
Towarzyszyłam bohaterom w ich życiu codziennym. Akcja dzieje się na pod koniec XIX i na początku XX wieku. Od razu na początku pojawia się mocny akcent: Zosa zostaje zwolniona ze służby u bogatych ludzi. Teoretycznie mieli ważny powód ku temu (dziś dla nas niepojęty), w praktyce- bardzo ją skrzywdzono.
O wydarzeniach, których jesteśmy świadkami można wiele napisać, to niby zwykła saga rodzinna, opowieść o życiu. Niby, bo znalazł się powód bym pokochała tę powieść.
Kto by pomyślał, że testament pewnego człowieka zmieni tak wiele?
Serdecznie polecam książkę i zachęcam do sięgnięcia po inne pozycje z twórczości Katarzyny Majgier, ewentualnie polecenie ich nastolatkom w rodzinie. Naprawdę warto. Pokusiłabym się o stwierdzenie, że pozycje z tej serii można zaliczyć do bestsellerów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz