sobota, 19 listopada 2016

"Obudź się, kopciuszku"- Natalia Sońska

Autor: Natalia Sońska
Tytuł: Obudź się, kopciuszku
Liczba stron:  320
Data wydania: 9 listopada 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki


Jak to, już dziś, teraz?  To już ten czas gdy w telewizji pojawiają się świąteczne reklamy, a w księgarniach książki w zimowej szacie graficznej i o tym temacie traktujące. Kocham ten stan, to oczekiwanie, ale co roku zaczyna się wcześniej, a w tyn nawale piosenek, reklam, prezentów mpżna czuć przesyt.
Jak już kiedyś pisałam- dla książek Natalii Sońskiej rzucę wszystko. Dlatego gdy listonosz przyniósł mi przesyłkę od Wydawnictwa Czwarta Strona- wiedziałam co robić. Książka od razu powędrowała do mojej torebki, towarzyszyła mi w przychodni.
Początkowo, jak to u mnie ostatnio bywa, nie mogłam się zatopić w całości w lekturze. Dla mnie- spragnionej wrażeń (i wiedzącej, czego można spodziewać się po autorce) było zbyt monotonnie, za mało się działo.
Mam jednak dobrą wiadomość. Później akcja się rozkręca i tak naprawdę będziecie mieli problem z odłożeniem powieści, powrotem do rzeczywistości.
Książka ma swój niepowtarzalny klimat: jest zima, są góry, wspomina się też trochę o świętach.
Alicja, nasza bohaterka, to pracoholiczka. Jej całym życiem jest szpital, w którym pracuje. Jak się później dowiemy- okaże się to ucieczką od smutków, wspomnień. Wiele lat wcześniej dużo przeżyła, lecz ciągle ne może sobie z tym poradzić.
Dziś mogę zdradzić, że pewien wyjazd zmieni jej podejście do życia. Co się wydarzy? Zapraszam do przeczytania książki.
Muszę się do czegoś przyznać... momentami wybory bohaterki niemożliwie mnie irytowały! Nie potrafiłam jej zrozumieć. Czy Wy też tak czasami macie?

1 komentarz:

  1. Pewnie, że ja też czasami nie rozumiem wyborów bohaterek, ale staram się jednak jakkolwiek wejść w ich umysły, chociaż nie zawsze jest to możliwe. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale chętnie to nadrobię.

    OdpowiedzUsuń