sobota, 14 września 2013

"Mam dość"- Heidi Hassenmuller

Autor: Heidi Hassenmuller
Tytuł: Mam dość
Liczba stron: 189
Wydawnictwo: Zakład Narodowy im. Ossolińskich- Wydawnictwo

Jak widać- chyba nie mam dość książek Haidi Hassenmuller bo ostatnio kilka pojawiło się na moim blogu. Książki czytam partiami- wiecie najpierw kilka pod rząd, potem przerwa i znowu kilka. Dzięki temu nie nudzą mi się.
"Mam dość" to ciekawa książka. Głównymi bohaterkami są dziewczyny, które z rożnych powodów przyłączają się do gangu. Dziwne, powinnam je potępiać i tak dalej ale ja po prostu je polubiłam. Każda z nich miała jakiś problem w życiu, z którym nie mogła sobie poradzić. Razem pomagają sobie wzajemnie. Te problemy to nie jakieś nic nie znaczące miłostki czy kłopoty z nauką.
Magda i jej rodzina żyje pod wpływem despotycznego ojca, który posuwa się do przemocy, Ayaaan to Turczynka, która nie dość, że nagle traci wolność to jeszcze ma niedługo zostać wydana bez jej zgody za kuzyna, który jest starszy od niej a wiele lat, a Judy została za karę wysłana i musi opiekować się chorą babcią. I to właśnie Judy zyskała moją sympatię no i bardzo podobało mi się to, jak rozmawia z babcią. Nie słodzi, ale i nie wyżywa się na niej, bywają różni ludzie.. Byłam też ciekawa losow Ayaan,czytam dużo literatury arabskiej no i takie wątki też mi się podobają w różnych książkach.Mimo, że dziewczyny popełniały czyny naganne to i tak ja jakoś im współczułam.
Ciekawa, szybka akcja, dużo się dzieje, to cechy tej książki.
Książkę polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz