niedziela, 1 września 2013

"Bon czy ton. Savoir- vivre dla dzieci"- Grzegorz Kasdepke

Autor: Grzegorz Kasdepke
Tytuł: Bon czy ton. Savoir vivre dla dzieci.
Liczba stron: 159
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literatura

Czasami przez chwilę mam ochotę poczytać coś dla dzieci,a moja 16- miesięczna siostrzenica jest jeszcze za mała żeby poczytać jej taką "dorosłą książkę", nie miałam więc pretekstu i musiałam przeczytać ją sama. Wypatrzyłam ją w bibliotece gdy odkładałam książki dziecięce na miejsce. Od razu pomyślałam, że może być ciekawa. I się nie pomyliłam.
Ta książka to obowiązkowa pozycja dla dzieci! Wydawać by się mogło, że zasady dobrego wychowania mogą nudzić, zwłaszcza dzieci. Nic bardziej mylnego.  Nie jest to poradnik  znaczeniu sensu stricte, to opowieść o nauce zasad dobrego wychowania bliźniaków Kuby i Buby. To bardzo sympatyczne i wygadane rodzeństwo. Ich komentarze są świetne, niektóre wytykają rodzicom i dziadkom ich błędy. Do takich dzieci trzeba mieć anielską cierpliwość.
"Bon czy ton. Savoir vivre dla dzieci" to według mnie obowiązkowa pozycja dla dzieci, chociaż dobrze by było, gdyby i rodzic przeczytał tę książkę. Niby wszyscy wiedzą o savoir vivre ale często zdarza się zachowywać tak, jakby zapomnieli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz