poniedziałek, 7 października 2013

"Gdyby diabeł mógł się wyspowiadać. Opowiadania o sakramencie spowiedzi"- Wilhelm Huenermann

Autor: Wilhelm Huenermann
Tytuł: Gdyby diabeł mógł się wyspowiadać. Opowiadania o sakramencie spowiedzi
Liczba stron: 208
Data wydania: 2009
Wydawnictwo: Wydawnictwo Karmelitów Bosych

Z założenia jest to książka dla dzieci i młodzieży. Mimo to z naprawdę wielką przyjemnością przeczytałam tę książkę i od razu dałam babci, bo wiedziałam, że jej się spodoba. Poleciła mi ją znajoma pani bibliotekarka, wspominając, o jeszcze innej- nie pamiętam jakiej, ale na pewno się dowiem.
Tematem, jak widać po tytule jest sakrament pokuty, pojednania z Bogiem. W formie opowiadań w przystępnej formie opowiada się czytelnikom o religii katolickiej, nauczaniu Jezusa.
Pierwsze kilka opowiastek to ewangelie (troszkę zmieniony tekst), które są dla dzieci, kolejnych kilka opowiadania bardziej beletrystyczne, o dzieciach i ich pojednaniu z Bogiem. I ta część najbardziej mi się podobała. Naprawdę niesamowite i wzruszająca lektura. Piszę to jednak z perspektywy osoby związanej z religią rzymskokatolicką- myślę, że ktoś innej religii czy ateista na pewno będzie miał inne zdanie na ten temat, nie będzie mu się podobać.
Mimo to, polecam. To jedna z niewielu książek o tej tematyce, która ostatnimi czasy bardzo, bardzo mi się spodobała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz