wtorek, 1 października 2013

"Musisz to komuś powiedzieć"- Barbara Ciwoniuk

Autor: Barbara Ciwoniuk
Tytuł: Musisz to komuś powiedzieć
Liczba stron: 312
Wydawnictwo:Wydawnictwo Literatura

Barbarę Ciwoniuk dodaję do moich ulubionych autorek. To już kolejna książka, którą mam przyjemność czytać i jak na razie się jeszcze na żadnej, która by mnie rozczarowała. Wszystkie są wciągające i ciekawe. I mówią o problemach, które trapią dzisiejszych nastolatków.
Główną bohaterką jest Milena (Lena) uczennica Gimnazjum, która właśnie rozpoczyna wakacje. Ma przyjaciółkę od serca, Kamilę, która nie do końca zdobyła moją sympatię.
Dziewczyny, mimo, że przyjaciółki różnią się jak woda i ogień. Milena jest cicha, grzeczna, a w uczuciach stała, Kama zaś co tydzień ( termin umowny, tak mniej więcej) kocha się w kimś innym. Nie stroni też od alkoholu. Nie wiem, może błędnie- ale mam o niej wyrobione zdanie- w nowym towarzystwie chce uchodzić za zabawową, a wtedy stara przyjaźń nie ma dla niej znaczenia (takie odniosłam wrażenie).
Milena oprócz pisania pracy do konkursu ma jeszcze inne obowiązki i zobowiązania. Jednym z nich jest zajmowanie się synem przyjaciółki jej mamy, który przyjeżdża do jej rodziny na wakacje. Niby to nic dziwnego i trudnego, ale nie opowiadałabym o tym, gdyby nie to, że Łukasz został na te "wakacje" wysłany za karę. Milena tuż przed przyjazdem podczas rozmowy z mamą dowiaduje, że miał on problem z narkotykami. Czy mimo to Lena i Łukasz zostaną przyjaciółmi?
Ta książka jest wyjątkowa: jest w niej całe spectrum tematów: miłość, przyjaźń, szkoła, narkotyki i do tego opisane ciekawie, że nie powinno nudzić.
W książce pokazane jest też, że szkoła nie musi być nudna, że dobrze mieć jest własne zdanie.
Dzięki niej dowiedziałam się dużo o Marii Konopnickiej,w tej pozycji pobocznym tematem był  konkurs wiedzy o autorce i warsztaty pisarskie, ale pokazuje też, że osoby, którym na czymś zależy mogą poświęcić na to wolny czas i wakacje aby.zrealizować dany cel czy założenie.
Nie chcę wiele zdradzać z fabuły książki, powiem tylko, że zakończenie mocno mnie zaskoczyło, nie spodziewałabym się takiego.
Książkę jednak polecam, myślę, że warto przeczytać. Będę ją na pewno polecać gdy ktoś zapyta
mnie "co dla nastolatka?" W ogóle książki Barbary Ciwoniuk to według mnie dobra lektura dla tych, którzy lubią czytać (nie wiem, czy tylko dla nastolatków, myślę, że dorośli też mogą po nią sięgnąć by bardziej zrozumieć co "siedzi" i co myślą ich dzieci".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz