poniedziałek, 7 września 2015

"Mój pan i władca"- Tehmina Durrani

Autor: Tehmina Durrani
Tytuł: Mój pan i władca
Liczba stron: 432
Data wydania: 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Amber


"Mój pan i władca" to książka oparta na faktach. Została wydana przez Wydawnictwo Amber w ramach serii "Moje historie".
Przeczytałam wiele książek, które opowiadają o kobietach krzywdzonych. Coś sprawiło,, że "Mój pan i władca" nie do końca mnie zainteresował. Być może stało się tak z powodu przeładowania książki szczegółami politycznymi? A może tak wpłynął na to brak dialogów? Przez to drugie książka może wydawać się obdarta z emocji, pokazująca tylko suche fakty (a tak nie jest).
Tehmina jest żoną czołowego pakistańskiego polityka. Trwa przy nim zarówno w dobrych, jak i złych chwilach. Nie opuszcza go nawet gdy trafia on do więzienia.
Mustafa wierzy, że Tehmina nigdy go nie opuści, w końcu szantażuje ją ty, co dla kobiety najważniejsze- grozi odebraniem dzieci (w krajach Bliskiego Wschodu to ojciec ma większe prawa). Niejednokrotnie bije ją, dochodzi też do gwałtów małżeńskich.
Nasza bohaterka mimo początkowej naiwności okazuje siłę i odchodzi.
Jej historia to miód na serce wielu arabskich kobiet, napawa optymizmem że czasami warto walczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz