niedziela, 28 lutego 2016

"Czy mnie pokochasz?"- Cathy Glass

Autor: Cathy Glass
Tytuł: Czy mnie pokochasz?
Liczba stron: 320
Data wydania: 15 listopada 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Źródło: egzemplarz recenzencki


To już kolejna książka Cathy Glass, którą miałam okazję przeczytać. Mam jednak, że nie ostatnią. Jej opowieści nie są fikcją literacką, lecz historiami prawdziwymi. Cathy na co dzień zajmuje się opieką nad dziećmi, które przeszły wiele. Daje im dom i miłość.
Dzięki jej książkom i my możemy dowiedzieć się co nieco o brytyjskim systemie opieki społecznej i o tym, co przeszły dzieciaki, zanim trafiły do domu Cathy.
Na tych książkach powinno znaleźć się ostrzeżenie: "czytasz na własną odpowiedzialność, pozycja zawiera opisy drastyczne, które mogą wpłynąć na Twoją psychikę". Nie każdy jest w stanie dojść do koca, przebić się przez ogrom nieszczęścia, które jest opisane.
"Czy mnie pokochasz" to książka wyjątkowa. Cathy Glass opowiada o tym jak w jej domu znalazła się jej adopcyjna córka- Lucy.
Historia może nie jest drastyczna: dziewczynka była kochana przez matkę, która jednak była niewydolna wychowawczo, nie radziła sobie z wychowaniem córki, skutkiem czego widywała Lucy raz czy dwa na rok, podczas gdy dziewczynka była w wielu rodzinach zastępczych czy nawet pod opieką ojczyma.
Lubię książki Cathy Glass. Pokazuję, że zawsze znajdzie się wyjście, oraz odpowiednio duża porcja miłości skruszy nawet najtwardszą skorupę w sercu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz