wtorek, 16 lutego 2016

"Zaginięcie"- Remigiusz Mróz

Autor: Remigiusz Mróz
Tytuł: Zaginięcie
Liczba stron: 509
Data wydania: 21 października 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki (Tania Książka.pl)


Niewiele czas minęło od recenzji "Kasacji" tymczasem przychodzę z kolejną książką Remigiusza Mroza. Jeżeli "Kasacja" wywołała u Was zachwyt to zapewniam, że "Zaginięcie" jest jeszcze lepsze! Pod koniec marca premiera "Rewizji", tymczasem ja, mimo, że z wielką niecierpliwością jej oczekuję to i obawiam się co będzie. Bo jeśli dziś recenzowana przeze mnie książka jest świetna, co jaka musi być kolejna? Nie potrafię tego sobie wyobrazić..
Do Joanny Chyłki dzwoni koleżanka z dawnych lat i prosi o przysługę. Okazuje się, że chodzi o poszukiwanie dziecka, po którym ślad zaginął. Dosłownie- bowiem nie ma śladów włamania, krwi, narzędzia zbrodni. Alarm był przez cały czas włączony. Wygląda na to, że dziecko, choć trudno w to uwierzyć bez żadnych śladów rozpłynęło się w powietrzu.
Chyłka i Oryński (nazywany Zordonem) podejmują się obrony- mimo iż wszystko świadczy o tym, że to rodzice: Awit i Angelika zabili dziecko i pozbyli się ciała.
Czy uda im się doprowadzić tę trudną sprawę do końca i dowiedzieć się prawdy?
Jeszcze jakiś czas temu zastanawiałam się co czytelnicy widzą w powieściach Remigiusza Mroza. Długo opierałam się by nie ulec, lecz gdy tylko udało mi się sięgnąć po książki tego autora- przepadłam. Uwielbiam jego humor, Chyłka i Zordon to ciekawie przedstawieni bohaterowie, a powieści wciągają bez reszty.
Czasem też poruszają tematy ważne społecznie: czy adwokat może postąpić wbrew osobie, której podjął się obrony? Przed takim dylematem stanie Joanna Chyłka.
Zapraszam do lektury!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz