środa, 3 lutego 2016

"Nie patrz w tamtą stronę"- Marcin Grygier

Autor: Marcin Grygier
Tytuł:  Nie patrz w tamtą stronę
Liczba stron: 448
Data wydania: 14 stycznia 2016 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki.


Dziś zapraszam Was na recenzję kryminału polskiego autora. "Nie patrz w tamtą stronę" to debiutancka powieść Marcina Grygiera. Czy warto po nią sięgnąć?
Na początku podchodziłam do niej z pewną dozą sceptycyzmu. Okładka mnie nie zainteresowała, na początku nie mogłam "wgryźć" się w akcję bowiem zastosowano przeskoki czasowe, wydarzenia miały miejsce i "teraz" i w przeszłości. Zawsze jednak wierzę w naszych rodzimych pisarzy.
"Nie patrz w tamtą stronę" to kryminał, którego nie mogę polecić osobom wrażliwym bowiem zbrodnie opisane są bardzo obrazowo, wpływa to na wyobraźnię.
Jak już wspomniałam- na początku odrobinę trudno połapać się kto jest kim i co dzieje się z czyim udziałem, lecz wystarczy maksymalnie 40- 50 stron by mieć pogląd na sytuację. Bohaterów jest dużo. Jest policjant Robert Walter uzależniony od alkoholu (który jest dla niego ucieczką od przeżytej tragedii. Może on liczyć na pomoc koleżanki z pracy Alicji. Roman, Alicja i Maciej to zgrany zespół, który ma zająć się śledztwem w sprawie śmierci młodej dziewczyny.
W Puszczy Kampinowskiej zostają znalezione zwłoki nastolatki. Są pozbawione głowy. Na miejscu pojawia się wspomniany przeze mnie wcześniej śledczy. Ich zadaniem jest dowiedzieć się, kto za tym stoi.
Nie wiedzą jeszcze, że nie jest to ostatnia śmierć, a by odgadnąć tożsamość zabójcy należy sięgnąć do wydarzeń z przeszłości Romana Waltera.
To ciekawa powieść. Mamy tutaj interesująco opisane dochodzenie- krok po kroku. Dowiadujemy się również powodów, które spowodowały, że śmierć poniosło tyle osób.
Wcześniej myślałam, że tylko Katarzyna Puzyńska potrafi wprowadzać czytelnika w błąd podsuwając mu trop, za którym rusza, po czym okazuje się, że trzeba było szukać gdzie indziej. Marcin Grygier robi to samo: pozwala myśleć, że znamy zabójcę, po czym w rzeczywistości jest nim kto inny, potrafi zainteresować, przy jego książce nie można się nudzić!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz