wtorek, 2 lutego 2016

"Przewieszenie"- Remigiusz Mróz

Autor: Remigiusz Mróz
Tytuł: Przewieszenie
Liczba stron: 350
Data wydania: 13 stycznia 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia
Źródło: egzemplarz recenzencki (księgarnia Tania Książka)


Pierwszy tom opowieści o komisarzu Forście trafił w mój gust, podobał mi się. "Przewieszenie" sprawiło, że momentami zamierałam, tyle się tam działo. Niebawem ukaże się kolejny, ostatni już tom, i cóż, jeśli tendencja wzrostowa się utrzyma to możemy spodziewać się kolejnego bestselleru.
Podobnie jak w "Ekspozycji", tak i tu tłem są góry. W ciągu kilku dni zdarzają się wypadków na dużej wysokości. Tak się czasami zdarza, nikt więc nie łączy ich z zabójstwem. Szybko jednak okazuje się, że są one ze sobą powiązane, a ktoś wyraźnie źle życzy komisarzowi- stara się wrobić go w zabójstwa.
Rzadko czyta się powieści, w których główny bohater staje przed sądem i zostaje skazany ( tnie wypiera się niecnego uczynku, nie liczy na litość).
Dowiadujemy się wielu ciekawych rzeczy. Przede wszystkim- wychodzi na jaw, że działanie Bestii z Giewontu jest powiązane ze śledztwem Forsta i Szrebskiej.
W poprzedniej recenzji napisałam, że główny bohater to człowiek pełen odwagi (choć można nazwać to głupotą). Uparcie dąży do celu, stara się wszystko wyjaśnić. Dla dobra sprawy- poświęca siebie.
Remigiusz Mróz to mistrz niespodziewanych zakończeń. Kiedy już myślę, że niczym nie będę zaskoczona, że wszystko już wiem- bum! okazje się, że myliłam się, a autor uderza z grubej rury tak, że wiem, że z niecierpliwością będę czekać na wyjaśnienie zagadki.
Jestem również ciekawa cyklu o Joannie Chyłce wydawanej przez Wydawnictwo Czwarta Strona. Na szczęście już niedługo będę mogła podzielić się z Wami moimi przemyśleniami!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz