niedziela, 7 lutego 2016

"Jeszcze raz, Nataszo"- Karolina Wilczyńska

Autor: Karolina Wilczyńska
Tytuł: Jeszcze raz, Nataszo
Liczba stron: 14 listopada 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki


Początkowo nie zachwyciła mnie ta książka. Pomyślałam,że brakuje jej tego lekkiego stylu, który poznałam i pokochałam w "Stacji Jagodno". Później jednak przyszło opamiętanie, świadomość, dlaczego tak jest. Otóż powieść "Jeszcze raz, Nataszo" to próba rozliczenia się z życiem, poukładania wspomnień.
Nataszę poznajemy w momencie gdy rozstaje się z mężem. Samo nasuwa się na myśl, że książka będzie o poszukiwaniu kolejnej miłości, o poradzeniu sobie z samotnością. Być może będzie tak w następnym, mającym się ukazać niedługo tomie, lecz " recenzowana dziś przeze mnie pozycja prawie w całości dotyczy tego, co działo się w przeszłości.
Natasza opowiada nam o wszystkim co przeżyła. Mimo, że pochodzi z szanowanej i majętnej rodziny nie była rozpieszczana, przeciwnie, do tego co osiągnęła musiała dojść sama. Rezygnując z kariery lekarza, sprzeciwiła się rodzicom, musiała więc ponieść konsekwencje.
Czy poznany na studiach Darek okaże się tym jednym, na całe życie? Czy zbudują trwały związek? Zapraszam do lektury. Zapewniam, że warto! Pomimo, że na początku odrobinkę się rozczarowałam to książkę odbieram pozytywnie, jestem bardzo ciekawa dalszych losów bohaterki.
Natasza opowiada o sobie, nie szczędząc szczegółów otaczającego ją świata. Mówi o życiu ludzi w momencie przełomowych wydarzeń w Polce: czyli po roku 1989 oraz w nowym tysiącleciu. Poznajey jej przyjaciół, towarzyszymy w radościach i smutkach.

1 komentarz: