wtorek, 26 stycznia 2016

"A potem przyszła wiosna"- Agnieszka Olejnik

Autor: Agnieszka Olejnik
Tytuł: A potem przyszła wiosna
Liczba stron: 389
Data wydania: 21 października 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Czwarta Strona
Źródło: egzemplarz recenzencki


Nowa powieść, nowe wydawnictwo i nowe doznania czytelnicze. Tak w skrócie mogę opisać tę powieść. Z książkami Agnieszki Olejnik miałam styczność już wcześniej. Byłam zachwycona jej opowieściami wydanymi przez Wydawnictwo Literackie.
"A potem przyszła wiosna" to druga powieść tej autorki, która ukazała się nakładem wydawnictwa Czwarta Strona (dla mnie jest pierwszą, którą miałam okazję czytać i recenzować). Nie od razu wciągnęłam się, na początku nie spodobała mi się. Być może to przesyt tematem: to ostatnimi czasy kolejna powieść, której bohaterką jest aktorka.
Paula Gajda zyskała popularność grając w serialu. Wydaje się też, że ma poukładane życie: pracę, partnera, mieszkanie. Nie spodziewa się tego, co dla niej naszykowało życie. Ogromnym zaskoczeniem jest, że Grzegorz porzuca ją dla innej kobiety. Sposób, w który aktorka się o tym dowiedziała też pozostawia wiele do życzenia: news, artykuł na portalu plotkarskim.
Pola jest odrobinę zdziwiona swoją reakcją: po tym wszystkim postanowiła rozstać się z życiem. Znalazła się jednak osoba, która podała jej pomocną dłoń. Był to paparazzi, który miał za zadanie ją śledzić, czatować na jak najlepsze zdjęcia.
Konrad, bo tak ma na imię jej wybawiciel, zabiera ją na wieś, pozwala u siebie mieszkać. Dba o nią. Dopiero w towarzystwie mężczyzny i jego ojca Pola odżywa, godzi się z losem. Kolejne dni sprawiają, że kobieta dochodzi do wniosku, że to właśnie na wsi jest jej miejsce.
Czytając książkę nasuwają się następujące pytania: jaki cel w śledzeniu ma Kondrad? Jakie tajemnice skrywa Pola, a właściwie Kasia.
"A potem przyszła wiosna" to powieść zaskakująca, ale ciepła i wzruszająca. Nie spodziewałam się takiego zakończenia, a wyjawienie tajemnicy ma zbawienny wpływ na bohaterów. Takie zbawienne oczyszczenie.
Chciałabym spotkać takiego mężczyznę, jak nasz bohater- dlatego dziwiłam się jego związkowi z twardą i zasadniczą Anetą- kobietą twardą i zasadniczą, skupioną na pracy.
Polecam- pozycja warta zakupu. Podoba mi się również okładka- idealnie pasuje do tej historii.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz