wtorek, 5 stycznia 2016

"Szczęście w cichą noc"- Anna Ficner- Ogonowska

Autor: Anna Ficner- Ogonowska
Tytuł: Szczęście w cichą noc
Liczba stron: 176
Data wydania: 7 listopada 2013 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Znak
Źródło: wypożyczona z biblioteki


Z każdym dniem powiększa się liczba moich przeczytanych książek. Dziś mam przyjemność zrecenzować książkę, która wiele mnie nauczyła. Czego? O tym za chwilę.
Już jakiś czas temu miałam okazję przeczytać trylogię Anny Ficner-Ogonowskie, o której wiele się mówi. Jedni chwalą, inni ganią mówiąc, że książka jest mało interesująca i irytująca. Mi się podobało.
W listopadzie ukazała się najnowsza powieść autorki- "Czas pokaże" (recenzja już niedługo na blogu). Mając w perspektywie jej przeczytanie postanowiłam nadrobić zaległości i przeczytać "Szczęście w cichą noc". Z tą powieścią wiąże się jedno z moich największych rozczarowań. Egzemplarz dziś czytany wprawdzie wypożyczyłam z biblioteki, jednak na święta (te ponad rok temu) zakupiłam tę książkę w prezencie dla siostry. Jak każdy mól książkowy długo zastanawiam się nad kupnem książki i wydanymi pieniędzmi (bo im mniej wydanych tym więcej książek można mieć). Popełniłam duży błąd i niezbyt dokładnie przeczytałam opis. Byłam niemile zaskoczona gdy za ok 30 złotych dostałam malutką, cieniutką książeczkę (raptem 176 stron).
Nie mam też bardzo dobrych wspomnień z lektury książki. Ot, była taka sobie. Przez większą część byliśmy świadkami, jak Dominika próbowała wszelkimi sposobami przekonać główną bohaterkę by z powodu zaawansowanej ciąży nie zajmowała się przygotowywaniem Wigilii dla bliskich (pierwszej w jej nowym życiu). I choć nie było drukowanej czcionki to miałam wrażenie, że Dominika cały czas krzyczy.
Na końcu znajdziemy przepisy na potrawy wigilijne, które zostały przygotowane przez bohaterów i pojawiły się na ich stole.
Wprawdzie jakiś klimat świąteczny w książce jest, jednak postawię sprawę uczciwie: są lepsze z takim motywem np "Obietnica pod jemiołą" czy "Cicha 5".
Jestem bardzo ciekawa, co przyniesie przyszłość i "Czas pokaże".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz