piątek, 22 stycznia 2016

"Afgańska perła. Historia dwóch kobiet, które zmieniły swoje przeznaczenie"- Nadia Hashimi

Autor: Nadia Hashimi
Tytuł: Afgańska perła. Historia dwóch kobiet, które zmieniły swoje przeznaczenie
Liczba stron: 480
Data wydania: 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Źródło: egzemplarz recenzencki



Ciężko czytało mi się tę książkę. Nie chodzi o to, że mi się nie podobała, lecz bardzo przeszkadzała mi mala czcionka (co przyznam, dziwi mnie, bo czasami zdarza się, że trafiam na pozycje drukowane jeszcze mniejszym rozmiarem). Być może jest to związane z moim wybitnie złym wzrokiem (mimo wady wzroku okulary mi przeszkadzają, nie mogę się do nich przyzwyczaić ani dobrać idealnych, w tej kwestii jestem niereformowalna... choć z tym walczę). Ale na szczęście udało mi się dotrzeć do końca i mogę się podzielić z Wami wrażeniami.
Do sięgnięcia po książkę zachęca okładka- piękny widok pustyni, wyraziste kolory. Treść też jest ciekawa, choć zdarzyło mi się czytać lepsze książki. Tę określiłabym jako poprawną, dosyć wciągającą.
Na samym początku myślałam, że będzie inaczej niż zwykle- bez problemów małżeńskich ani dominacji mężczyzny nad kobietą (co jest główną cechą literatury arabskiej). Moje nadzieje zostały rozwiane po kilku stronach: ojciec Rahimy zabronił jej chodzić do szkoły ponieważ ona i jej siostry zostały zaczepione przez chłopców, co po prostu nie uchodzi. Nie chcę zdradzać zbyt wiele fabuły, powiem tylko, że dalej wiodła życie podobne do tego jakie miała matka i inne afgańskie kobiety.
Książka nie jest jednak  opowieścią jak bohaterka biernie poddaje się "tradycji". Pod wpływem usłyszanej z ust ciotki historii o Szekib wstępuje w nią duch walki: postanawia choć spróbować zmienić swoje życie.

Jak to się skończy? Czy Rahima będzie szczęśliwa? Sprawdźcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz