niedziela, 31 stycznia 2016

"Ekspozycja"- Remigiusz Mróz

Autor: Remigiusz Mróz
Tytuł: Ekspozycja
Liczba stron: 480
Data wydania: 12 sierpnia 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia
Źródło: egzemplarz recenzencki  (księgarnia Tania Książka )


„Remigiusz Mróz to gorące nazwisko na mapie młodego polskiego kryminału. Zapamiętajcie je!”
Mariusz Czubaj

Trudno nie zgodzić się z powyższym stwierdzeniem - na Facebooku bombardowały mnie pochwalne, pełne zachwytu wpisy związane z twórczością Remigiusza Mroza. Długo się opierałam, jednak przyszła kolej i na mnie. Byłam ciekawa czy i ja poczuję "to coś" podczas lektury.
Dziś już mogę powiedzieć, że pewno przeczytam kolejne książki tego autora, nie poprzestanę na tej jednej. W kolejce czeka "Przewieszenie" (drugi tom) oraz "Zaginięcie", nadzieja na "Kasację"-jest.
Akcja książki zaczyna się w momencie gdy na Giewoncie zostaje znalezione zawieszone na krzyżu ciało mężczyzny. Na miejscu zbrodni pojawiają się policjanci oraz Wiktor Forst i Edmund Ciosek. Przed nimi trudne śledztwo-pojawiają się kolejni zabici, a jedynym punktem zaczepienia są monety znajdowane w ustach zmarłych. Razem z Olgą Szrebst przemierzają kraje by rozwiązać tę trudną zagadkę.
Czy przy kryminale można się śmiać? Nie przypuszczałam, ale-tak! Remigiusz Mróz stworzył powieść skrzącą humorem, zabawnymi dialogami między Forstem, a innymi. Jednak nie zawsze było wesoło. Forst jest nader odważny, nie raz i nie dwa ryzykuje życie.
Tło powieści to nie tylko zbrodnia, ale też historia, numizmatyka oraz.. KGB. Autor opisuje nam trudną drogę, jaką przebyli bohaterowie by na jaw wyszły niecne występki. Jestem pełna podziwu- jaką wielką pracę musiał wykonać by napisać tę książkę, jak wiele informacji zdobyć.
Zakończenie mnie zaskoczyło... Czy to, o czym myślę wydarzyło się naprawdę?

"Ekspozycja" to pierwszy tom trylogii o komisarzu Forście. 14 stycznia swoją premierę miało
"Przewieszenie".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz