środa, 19 sierpnia 2015

"Filipek i rodzina", "Filipek i szkoła"- Małgorzata Strękowska- Zaremba

Autor: Małgorzata Strękowska- Zaremba
Tytuł: Filipek i rodzina
Liczba stron: 160
Data wydania:
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literatura

Autor: Małgorzata Strękowska- Zaremba
Tytuł: Filipek i szkoła
Liczba stron: 159
Data wydania:
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literatura


Zapraszam Was na recenzję książki, która stanowi wstęp do ciekawie zapowiadającej się serii (książka zwróciła moją uwagę, jednak przy wyborze nie zainteresowałam się, czy jest to seria wydawnicza. Nie potrafię powiedzieć, co wtedy myślałam bowiem do lektury wybrałam dwie książki).
Najpierw przeczytałam tę pod tytułem "Filipek i rodzina".
Nasz bohater to bardzo ciekawa osoba. Bardzo podobają mi się jego obserwacje, momentami niezwykle trafne i zadziwiające dorosłych.
To opowieść o życiu dziecka na zamkniętym osiedlu, o pomysłach, na które chłopiec wada wraz z kolegami. Czasami są one śmieszne, niekiedy niestety niebezpieczne.
Poznamy rodzinę Filipa: mamę robiącą karierę, tatę rzucającego palenie (co pół roku), dziadka Zbyszka, babcię Niusię i babcię Danusię, która ciągle się modli i namawia do teo naszego bohatera.
"Filipek w szkole" również wart jest polecenia. Myślę, że to właśnie od niej "wszystko się zaczęło", była tą pierwszą. Nasz Filipek również w szkole ma ciekawe pomysły i obserwacje, któe zadziwiają nawet doosłych.
Teraz już wiem, że na pewno sięgnę po kolejne książki z tej godnej polecenia młodemu czytelnikowi serii. Bardzo polubiłam naszego bohatera, jego kolegów i rodzinę. Jestem pod wrażeniem obserwacji Filipa na temat otaczającego świata.

1 komentarz:

  1. Książkę tą moje dziecko wypożyczyło w szkolnej bibliotece.Nie polecam tej książki- jest nieodpowiednia dla dzieci- jest pełna agresji. Nie ma w niej żadnej delikatności, a niby bohaterem jest chłopiec, który zaczyna edukację szkolną i jedynie co dobrze mu wychodzi to sikanie na odległość i próba skonstruowania bomby, która ma wysadzić w powietrze szkołę, której nienawidzi...są o wiele wartościowsze pozycje książkowe dla dzieci 7-8 letnich.

    OdpowiedzUsuń