czwartek, 6 sierpnia 2015

"Ty jesteś moje imię"- Katarzyna Zyskowska- Ignaciak

Autor: Katarzyna Zyskowska- Ignaciak
Tytuł: Ty jesteś moje imię
Liczba stron: 424
Data wydania: 2014 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia, Virtualo


Za późno... Spóźniłam się z sięgnięciem po tę książkę. Zaledwie kilka dni temu Polska obchodziła kolejną, już 71-szą rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Byłaby to lektura idealnie pasująca do okazji. I tak się cieszę, że miałam możliwość przeczytać tą piękną opowieść.
"Ty jesteś moje imię" to nie pierwsza książka Katarzyny Zyskowskiej- Ignaciak, którą miałam okazję poznać ( i na pewno nie ostatnia). Już wcześniej zdążyłam się przekonać, że jej powieści są godne polecenia.
Tym razem autorka sięgnęła do dzienników, życiorysu Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Stworzyła opowieść o miłości w czasie wojny, powstania, o życiu codziennym w tamtych czasach. Pokazała, że nawet podczas wojny można kochać szczerze i niewinnie.
Związkowi Krzysztofa i Basi przeciwnych jest wiele osób. Ot, choćby jego mama, Stefania. Nigdy nie zaakceptowała małżeństwa syna, nie polubiła Barbary.
Uważano, że para jest za młoda na związek.
Książka to relacja na dwóch płaszczyznach: Basia opisuje poszukiwania Krzysztofa oraz mówi o ukrywaniu się. Druga część to wspomnienia.
Serdecznie polecam! Książka niezwykle klimatyczna, przybliża czytelnikom historię. Dowiadujemy się, jak działało podziemie i co nieco o poetach: Iwaszkiewiczu, Gajcym i innych.
Tę opowieść powinni przeczytać zwłaszcza ludzie młodzi. Warto by poznali walczących, oddających życie za to by  Polska była wolna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz