środa, 12 marca 2014

"Pendereccy. Saga rodzinna."- Krzysztof Penderecki

Autor: Krzysztof Penderecki
Tytuł: Pendereccy. Saga rodzinna
Liczba stron: 350
Data wydania: 2013
Format: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Biografie to kolejny gatunek, który bardzo rzadko gości na moim blogu. Trudno jest mi znaleźć taką, która by się czytała przyjemnie, nie nudziła. A tymczasem tę książkę serdecznie polecam. Naprawdę ciekawa i przystępna dla czytelnika. Czytać zaczynałam jako kompletny laik, który wiedział o panu Krzysztofie Pendereckim tylko to, że jest taki człowiek, i że zajmuje się komponowaniem, muzyką. Wiem, godne pożałowania to, ale pocieszam się, że książka mnie co nieco oświeciła.
Na początku napiszę o chyba jedynym, ale bardzo dużym minusie. Książka jest napisana w formie wywiadu. Z Krzysztofem Pendereckim rozmawiali Katarzyna Janowska, Piotr Mucharski. Co prawda zadawane przez nich pytania zostały wyróżnione kolorową czcionką. I już chyba wolałabym, żeby to była zwykła czarna czcionka (pogrubiona lub kursywa) bo kolor użyty w tej książce był niemal niewidoczny. Zdarzało mi się pominąć jakieś pytanie bo zwyczajnie miałam problem z jej przeczytaniem. Zdaję sobie sprawę, że było to zgodne z szatą graficzną książki, ale... dbajmy też  tych, którzy źle widzą...
W książce znajdziemy też wiele fotografii z rodzinnego archiwum rodziny Pendereckich.
Dzięki tej rozmowie mogłam choć w małym stopniu poznać pana Krzysztofa. Jawi się jako człowiek iły, życzliwy, ale nieśmiały. No i gotowy poświęcić wiele dla swoich pasji. Zachwyciłam się rozdziałem, w którym opisane było tworzenie arboretrum. Chciałabym zobaczyć to miejsce. Musi wyglądać przepięknie. Tyle drzew, roślin i labirynt.
Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz