niedziela, 20 września 2015

"Nie zmienił się tylko blond"- Agata Przybyłek

Autor: Agata Przybyłek
Tytuł: Nie zmienił się tylko blond
Liczba stron: 343
Data wydania: 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Czwarta Strona


Niby niepozorna książka, a kryje w sobie tak wiele. Od pierwszych stron nie mogłam oderwać się od powieści, co tylko dobrze o niej świadczy. Nie wiedziałam co mam robić: w jednej chwili wzruszałam się, za chwilę wybuchałam głośnym śmiechem (myślę, że nie chcecie wiedzieć jak na mnie w takim momencie patrzyła moja rodzina).
Iwonę poznajemy w najgorszym momencie jej życia. dokładniej mówiąc w chwili gdy mąż (którego nazywa później bawidamkiem) zostawia ją dla cycatej Adeli). Nasza bohaterka musi zmierzyć się z problemami dnia codziennego i opieką nad dziećmi. Łukasz i Agata to nastolatki (co nie oznacza, że nie ma z nimi kłopotów), zaś Antoś i Tosia to czteroletnie bliźniaki. Iwona po pierwszej chwili załamania zbiera się w sobie i opracowuje plan działania. Po rozmowie z rodzicami postanawia na jakiś czas do nich pojechać. Myśli, że nic jej nie zaskoczy. Łukasz skutecznie wyprowadza ją z błędu oświadczając 37-latc, że zostanie babcią. W obliczu takich wiadomości Iwona do Sosenki wyrusza wraz z Łukaszem i jego ciężarną dziewczyną (którą wyrzucono z domu), Agatą i dwoma czterolatkami (Antosiem i Tosią). Oraz z kilkoma kotami i psem. Taka podróż na pewno będzie niezapomniana.
Książka jest bardzo ciekawa. Pokazuje jak ścierają się silne osobowości (Iwona i jej mama),o miłości. Pokazuje też tę znaną wszystkim polską gościnność- Iwona pod swój dach (a właściwie rodziców, lecz nie bądźmy tacy drobiazgowi) przyjmuje kogoś, kto bardzo ją skrzywdził. Przeczytamy też o tym kiedy może być czas na rozpoczęcie nowego życia, poszukanie pracy i być może poznanie mężczyzny. Sprawdzimy czy łatwo być kobietą po przejściach, czy to co przeszła ma wpływ na jej decyzje.
"Nie zmienił się tylko blond" to przepiękna, skrząca humorem powieść. Szkoda, że nie będzie kontynuacji (a przynajmniej ja nic o tym nie wiem, chyba nie ma na to widoków bowiem sprawy zostały zakończone). Serdecznie, serdecznie polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz