czwartek, 9 maja 2019

"Obgadywanie świata"- Jurek Owsiak

Autor: Jerzy Owsiak
Tytuł:  Obgadywanie świata
Liczba stron: 388
Data wydania: 2017
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Znak
Źródło: egzemplarz recenzencki (księgarnia Gandalf)


Najpierw było spotkanie z Jurkiem Owsiakiem na którychś  Krakowskich Targach Książki. To w tamtym momencie postanowiłam, że muszę (i chcę) przeczytać jego książkę. Jako, że jak wiecie- najczęściej na lekturę decyduję się dzięki czyjemuś poleceniu lub moim dobrym skojarzeniom to niestety rzadko czytuję to, co napisane jest na odwrocie książki. Często to się na mnie mści ponieważ wyobrażenia to jedno- a rzeczywistość- drugie. Nie zawsze więc pokrywają się ze sobą.
Tak było i tutaj. Jest Jurek Owsiak na okładce? Jest. Jest tytuł sugerujący, że to autobiografia? Więc to musi być autobiografia! Jakież było moje zdziwienie, kiedy przed lekturą spojrzałam na okładkę. Okazało się, że pozycja dotyczy podróży. Bywa, że w takich momentach ludzie już odkładają daną książkę, ja jednak, choć chciałam poczytać o życiu i dzieciństwie Jerzego Owsiaka (z nastawieniem na biografię) z przyjemnością zagłębiłam się karty książki. Do pana Owsiaka mam wielki szacunek ze względu co robi dla najsłabszych i to z tego powodu chciałam zobaczyć "co mu w głowie siedzi", zwłaszcza, że po wyżej wspomnianym spotkaniu w Krakowie wiem, że jego sposób bycia to żadna kreacja na potrzeby telewizji czy internetu. On taki po prostu jest.
Z "Obgadywania świata" dowiemy się wielu ciekawych rzeczy. To pozycja o podróżach małych i dużych- Małych czyli po Polsce, między innymi autostopem, już w wieku 16 lat. Dużych- w dalekie zakątki świata. To, o czym czytamy jest ogromnie ciekawe. Miejsca, które odwiedził to między innymi Australia, Sri Lanka, Wietnam czy Stany Zjednoczone. Rzecz jasna- tych miejsc było więcej.
Książka jest bardzo interesująca. Napisana prostym językiem. Czytając nie nudzimy się, nie ma w niej tylko suchych faktów, autor dołącza też swoje przemyślenia. O Wielkiej Orkiestrze Świątecznej pomocy też znajdziemy parę słów.
Polecam.

 Księgarnia Gandalf (tutaj)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz