piątek, 4 grudnia 2020

"Wyjdź za mnie, kochanie"- Krystyna Mirek

Autor: Krystyna Mirek
Tytuł: Wyjdź za mnie, kochanie
Liczba stron: 352
Data wydania: 2020
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Edipresse
Źródło: egzemplarz recenzencki (księgarnia Tania Książka)



Krystyna Mirek przyzwyczaiła swoich czytelników do powieści wciągających i wzruszających. Czy i tym razem opisywana przeze mnie książka będzie taka? Zapraszam do przeczytania kilku słów na temat najnowszej powieści Krystyny Mirek.
Lubię takie okładki, a ta, którą widzicie dziś ogromnie mi się spodobała, ogromnie przyciąga wzrok i jest taka... filmowa. Przy "Wyjdziesz za mnie, kochanie" przyznam, że jestem rozdarta: początkowo miałam nawet problemy z przeniknięciem do świata przedstawionego. Powieść reklamuje się jaką pełną ciepła i humoru, tymczasem jest ona dla mnie tylko dobra, ciekawa, jednak bez fajerwerków. Trzeba przyznać, że jest zupełnie inna niż pozostałe książki autorki.
Akcja toczy się w pewnym bogatym domu, gdzie młoda dziewczyna przygotowuje się do ślubu. Przyszły pan młody drży w być może irracjonalnym strachu przed tym, że zostanie pozostawiony przed ołtarzem.
Marika to cicha i dobra dziewczyna, która zawsze robi to, co chce rodzina, jest też chowana pod kloszem.
Jak w prawdziwym życiu, tak i tu są ludzie bogaci (np rodzina Mariki), jak i Ci, którzy mają mniej
pieniędzy. W opozycji do tego pięknego, sielankowego obrazka jest rodzina drugiego z bohaterów. Nie kroczą oni drogą uczciwości. Jest trochę pod wpływem ojca.
Jak wspomniałam wcześniej: Marika ma wszystko o czym zapragnie, zaś w domu znajduje się wiele kosztowności. Czy więc istnieje lepszy moment na kradzież niż ten, w którym  dom jest pusty ponieważ wszyscy bawią się na weselu. Właśnie ten moment postanawiają wykorzystać wcześniej wspomnieni złodzieje... Czy wszystko im się uda? Jak to się skończy?
Jak widzicie- ta powieść porusza zupełnie inne tematy, jest też inaczej napisana. Podczas lektury miałam zupełnie inne odczucia. W opisie mówione jest o humorze, niestety moim zdaniem na rynku wydawniczym można znaleźć książki, w których humor jest o wiele lepszy.
Być może myślicie, że nie polecę tej książki. Nic bardziej mylnego- ostatecznie książka okazała się wciągająca i dość interesująca. Nie zaliczyłabym jej do wybitnych, ale po prostu do przeczytania, do miłego spędzenia wieczoru.
Dziś opisywaną książkę otrzymałam z jednej z moich ulubionych księgarni: z księgarni Tania Książka.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz