sobota, 2 stycznia 2021

"Niedomówienia"- Anna Sakowicz

Autor: Anna Sakowicz
Tytuł: Niedomówienia
Liczba stron: 304
Data wydania: 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Szara Godzina
Źródło: egzemplarz od autora



Zapewne każdy w swojej kolekcji posiada książki wstydu. U mnie jest ich bardzo dużo (bo kocham czytać i kocham MIEĆ książki). Dziś napiszę kilka słów o jednej z nich. Wstyd jest większy ponieważ książka nie jest egzemplarzem recenzenckim, a otrzymanym od autorki.
Po powieści Anny Sakowicz sięgnę w ciemno- już dawno przekonałam się, że warto.
Na początku słów kilka o okładce. Powinna ona zachęcać do sięgnięcia po daną książkę, jednak w tym przypadku, mimo użycia ładnej i ciekawej fotografii tak nie jest. Wydawcy odchodzą od używania śliskich materiałów przy okładkach (o ile mnie pamięć nie myli to i w 2016 r., kiedy ta książka została wydana również rzadko stosowano to rozwiązanie). Nie należę do osób, które potrafią odłożyć powieść z powodu okładki toteż z ciekawością zaczęłam lekturę.
"Niedomówienia" to pozycja między innymi o pasji. Główna bohaterka, Janka, pracuje w drukarni. Ten wątek jest bardzo interesujący, jednak to tajemnicze fotografie podkładane pod pomnik Gutenberga grają pierwsze skrzypce. Janka z zaciekawieniem czeka na kolejne zdjęcia co jest nie lada odwagą. Wielu ludzi przeraziłby fakt być może niebezpiecznej gry (w końcu owe fotografie podkładane są przez osobę, która o Jance coś wie, a dla naszej bohaterki jest to tylko tajemniczy "ktoś"). Jednak- wbrew pozorom- będzie to miało duży wpływ na nią- dowiaduje się bardzo wiele o sobie, podejmuje ważne decyzje.
Opisywana dziś przeze mnie powieść, jak już wspominałam, jest warta przeczytania. Niby lekka, a jednak zmusza do zastanowienia się, do rozmyślań nad życiem.


1 komentarz:

  1. Twórczości autorki nie znam, ale zapisuję sobie tytuł. Lubię takie książki, które zmuszają do przemyśleń. To moja ulubiona kategoria.

    OdpowiedzUsuń