sobota, 25 maja 2013

"Z innej bajki"- Jodi Picoult, Samantha van Leer

Autor: Jodi Picoult, Samantha van Leer
Tytuł: Z innej bajki
Liczba stron: 312
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Gdy tylko zobaczyłam, że wydawnictwo Prószyński i S-ka wydaje kolejną powieść Jodi Picoult od razu wiedziałam, że chcę ja mieć, przeczytać. Przeczytałam wiele książek tej autorki, po prostu uwielbiam jej twórczość. W tym przypadku książkę wzięłam w ciemno widząc autora nawet nie zerknęłam na opis czy recenzje.
Książki Jodi Picoult przede wszystkim dotyczą problemów aktualnych, opisują życie zwykłych ludzi. Ta jest inna. Ale zacznijmy od początku.
Często zdarza mi się tylko pobieżnie przeczytać wstęp, prolog. Tym razem było inaczej. Z ciekawością przeczytałam jak autorka z córką pisały powieść. To ich pierwsze wspólnie napisane dzieło. Mam nadzieje, że nie ostatnie.
Jodi Picoult tworzyła literaturę do bólu realistyczną, czasami można było odnaleźć w niej woje problemy, uczucia.
"Z innej bajki" jest zupełnie inna i gdybym usłyszała o niej nie znając autora nigdy nie pomyślałabym, że napisała ją jedna z moich ulubionych autorek.
"Z innej bajki" to książka, w której realizm ustępuje miejsca światu z bajki. Opowiada o 15- latce nierozumianej przez rówieśników, która pewnego dnia wypożycza książkę i ucieka w świat bajki. Nawiązuje z nią kontakt książę, który prosi o uwolnienie z książki. Nasza bohaterka robi wszystko, aby spełnić tę prośbę. Naraża się też na kpiny rozmawiając z księciem i czytając bajki- nikt nie wierzy dziewczynce, a mama zaniepokojona stanem córki prowadzi ją nawet do psychiatry.
Mimo, ze książka nie jest w moim typie (jak na pewno zauważyliście większość książek, które czyta to pozycje oparte na faktach albo powieści wyciskające łzy) to jednak "Z innej bajki" podobało mi się, szybko czytało. To właśnie lubię u Jodi Picoult.
Myślę, że mogę Wam polecić tę książkę.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam Jodi Picoult,ale ta książką nie przekonała mnie, poddałam się po kilkunastu stronach i odłożyłam.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń