niedziela, 30 czerwca 2013

"Kolor bursztynu"- Hanna Cygler

Autor: Hanna Cygler
Tytuł: Kolor bursztynu
Liczba stron: 316
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis

Jeszcze wczoraj, gdy zaczynałam czytać pomyślałam sobie, że jedyną dobrą rzeczą, którą napiszę o książce będzie to, że ma przecudowną okładkę.  Śliczny, wypukły, pisany czerwoną czcionką tytuł, piękna kobieta wpatrująca się w morze. Myślałam sobie też, że Dom Wydawniczy Rebis przede wszystkim należy pochwalić za estetykę wydawanych pozycji. Po przeczytaniu kilku pierwszych stron mimo iż to, co czytałam było ciekawe miałam dziwne wrażenie że trudno czytać. Później to się to zatarło a ja po prostu nie mogłam się oderwać od książki! Tak dobrze się czytało.
Główną bohaterką "Koloru bursztynu" jest Aniela (która nie lubi swojego imienia i nazywana jest Anitą lub Nelą). Jej życie od początku nie było łatwe- matka nie interesowała się nią zbytnio ( a przynajmniej tak się wydawało), małżeństwo i kolejne związki okazały się niepowodzeniem. Anita bardzo kocha swoje dzieci ( ma ich dwoje, a ich ojciec niezbyt się nimi interesuje).
Książka ma wszystko co lubię. Jest wątek miłosny. Jest wątek sensacyjny.A wiadomo, gdy są takie dwa wątki to aż iskrzy! Poza tym- Hanna Cygler bardzo ciekawie wprowadzała nas w świat bohaterów- początkowo niewiele się działo, dalsza część zaś obfitowała w wiele wydarzeń- smutnych i tych wzruszających czy radosnych. Nie powiem- Anita zyskała moją sympatię. Bardzo ciekawy jest temat tej książki- miłość, przestępstwo, a w tle jubiler i bursztyn- wszystko to ciekawie opisane.
Czasami zdarza się też, że czytelnik potrafi przewidzieć co się stanie w niektórych przypadkach. Czytając niekiedy pojawiała się w mojej głowie jakaś myśl i niekiedy faktycznie tak było.
"Kolor bursztynu" to pierwsza książka Hanny Cygler, którą miałam przyjemność przeczytać. Na pewno sięgnę po inne, jeśli nie znajdę w bibliotece to zakupię. Bardzo spodobała mi się twórczość tej pani.
Serdecznie polecam!

1 komentarz:

  1. znam tylko trylogię o Zosi tej pisarki, ale byłam nią naprawdę zachwycona, dlatego z miłą chęcią poznałabym i "Kolor bursztynu"

    OdpowiedzUsuń